خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام رئیسی:

سردار شهید همدانی چهره‌ای زمان‌شناس بود

دادستان کل کشور گفت: سردار شهید همدانی چهره‌ای زمان‌شناس بود، برای کسی که دردآشنا و ولایت دوست است باید بداند در چه زمانی چه اقدامی انجام دهد.
کد خبر: ۸۵۸۰۳۶۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج حسین همدانی در حسینیه امام(ره) همدان اظهار داشت : امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در برابر نظام سلطه به نام خداوند، دین و حق است اما امتداد راهبردی دشمن، نظام حاکم بر عربستان و آل سعود است که جنگ‌های نیابتی را به راه می‌اندازد.

وی تاکید کرد: ارزش‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تغییر نمی‌کند اما امکان تغییر روش‌های مبارزه با استکبار وجود دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های ولایتمداری فرمان‌پذیری و اطاعت در عمل است، اظهار داشت: در این عرصه ولایتمدار بودن افراد بسیار مهم است، آن کسی که با تمام وجود به سخن ولی خدا گوش داده و در مرحله اجرا و عمل نیز اهل اطاعت و فرمان‌پذیری باشد، باید به درستی شناسایی شود.

رئیسی بیان کرد: ولایتمداری از ویژگی‌های مهم سردار شهید همدانی بوده که در طول حیات پاک و ارزشمند خود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سخت‌ترین شرایط و ماموریت‌ها، از ولی امر زمان اطاعت و فرمان‌برداری داشته است.

وی با بیان اینکه چهره باظرفیت یکی دیگر از ویژگی‌های سردار شهید همدانی بود، عنوان کرد: انسان‌ها در فقر، غنا، مقام، منزلت، دارا بودن تحصیل و موارد دیگر از خود بی‌ظرفیتی نشان می‌دهند ولی اگر انسان مطیع از ولی امر زمان خود باشد به طور قطع فرد با ظرفیتی می‌شود که این ویژگی در سردار شهید همدانی وجود داشت.

دادستان کل کشور ترک نکردن عرصه ولایتمداری در فراز و فرودهای مختلف از دیگر نشانه‌های افراد با ظرفیت است، تصریح کرد: شهید همدانی چه در عرصه نبرد با دشمنان بعثی یا نبرد با گروهک‌های ملحد در کردستان جزو نفرات نخست تا سوم بود و حضور این افراد سبب شده تا امروز در امنیت و سلامت کامل به سر ببریم.

وی عنوان کرد: در جریان عاشورا و تاسوعا و قبل از آن شهید همدانی در برقراری امنیت در مرکز کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در ایام فتنه 88 داشت.

رئیسی بیان کرد: در مبارزه با جریان‌های تکفیری و داعش از موثرترین چهره‌ها بوده و برای تشکیل بسیج و شکل دادن حزب‌اللهی دیگر در سوریه از افراد تاثیرگذار بوده است.

* بیداری اسلامی از بین رفتنی نیست

وی با بیان اینکه زمان‌شناسی از اهمیت بالایی در این روزها برخوردار است، اظهار داشت: سردار شهید همدانی چهره‌ای زمان‌شناس بود، برای کسی که دردآشنا و ولایت دوست است باید بداند در چه زمانی چه اقدامی انجام دهد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های سردار شهید همدانی اقدامات درست در زمان مناسب بود، تصریح کرد: شناخت فتنه‌ها، توطئه‌ها و نادانی‌ها در زمان خود بسیار مهم است که این استعداد در سردار شهید همدانی وجود داشت.

وی با بیان اینکه جریان تکفیری و داعشی صف جاهلان و نادانان است، گفت: کسانی که راه و راهبر را نمی‌دانند، دشمنان سوار بر جهل آنها می‌شوند، جریان داعش دست ساخته نظام سلطه و آمریکا است و همین کشورها بر جهل و نادانی آنها سوار شده‌اند.

رئیسی بصیرت‌آفرینی و بصیرت‌داشتن را از دیگر ویژگی‌های مهم سردار شهید همدانی دانست و گفت: سردار شهید همدانی چهره‌ای با بصریت، بصریت‌آفرین، زمان‌شناس و اهل ایستادگی در عرصه‌های مختلف بود.

وی تصریح کرد: خواص سردار همدانی را می‌شناختند ولی مردم آنچنان با این سردار شهید آشنا نبودند چراکه سردار شهید همدانی به دنبال مصاحبه، خودنمایی و ارائه آمار عملکرد از خود نبود.

دادستان کل کشور با اعلام اینکه خون مطهر شهدا آثار و برکات بسیاری برای کشور داشته و دارد، عنوان کرد: اگر امروز در کشور بیداری، بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی وجود دارد به برکت خون عاشوراییان است.

وی تصریح کرد: اگر امروز بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی مصر، سوریه، عراق و تونس رخ داده به سبب عاشوراست، بیداری اسلامی از بین رفتنی نیست و مردم مسلمان به برکت خون شهدا بیدار شده‌اند.

رئیسی خطاب به افرادی که می‌گویند چرا ایران در سوریه حضور دارد، گفت: سوریه خط مقاومت در برابر اسرائیل و صهیونیست‌هاست، اگر آنجا را نداشته باشیم امنیت کشور مورد آسیب واقع می‌شود، اما مهم‌تر از این امر بلایی همچون داعش است که می‌تواند بلاد اسلامی را فراگیرد.

*نظام جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار ولایت در جهان اسلامی است

وی با اشاره به اینکه یمنی‌ها هفت ماه در مقابل آل سعود ایستادگی کرده و نباید دنبال بسیج و سپاه در این کشور گشت، ولی خط مقاوت امروز در سوریه بوده و اگر در سوریه اقدامات نیروهای ایرانی نبود به طور قطع امروز ایران نیز با مشکلاتی مواجه بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: حضور مستشاری شهید همدانی، سردار سلیمانی و دیگر فرماندهان نباشد، حرکت صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها که دست ساخته آمریکا هستند قضیه را به سوریه ختم نکرده و امنیت تمام کشورها را به خطر می‌انداختند که این نقشه صهیونیست‌هاست.

وی با بیان اینکه امروز پرچم‌دار ولایت در جهان اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کشورهای مسلمان دارای امتداد راهبردی بوده که دشمنان اسلام نیز این امتداد راهبردی را دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: هر کسی در هر جای دنیا به نام خدا، دین و حق در برابر نظام سلطه ایستادگی می‌کند در مسیر امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما امتداد راهبردی دشمن، نظام حاکم بر عربستان و آل سعود است که جنگ‌های نیابتی به راه انداخته و افراد بیگناه را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار ثابت بوده و شاید روش‌های آن تغییر کند، عنوان کرد: اصل مبارزه با استکبار امری در درون نظام، جز ولایتمداری و شئون نظام است که به هیچ وجه تغییر نمی‌کند اما روش‌های مبارزه ممکن است دچار تغییر شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم بدانند قیام ما برای خدا بوده و حضور در جبهه برای اطاعت از ولی امر مسلمین و نایب امام زمان(عج) بوده است، تصریح کرد: پیام شهدا و شهید همدانی برای همه ما آن است که نسبت به ارزش‌ها، اسکتبارستیزی، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، بصیرت در دین، راه‌شناسی، راهبرشناسی و مقصد شناسی در میان این همه غبار و آلودگی که برای گم کردن راه توسط دشمن ایجاد شده بی‌تفاوت نبوده و این پیام‌ها را فراموش نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت سردار شهید همدانی در گرو همکاری، هم‌رزمی و همراهی خانواده شهید است، گفت: همه وجود سردار شهید همدانی آن بود که به سخن ولایت گوش داده و در همه عرصه‌ها یک سرباز جان فدا برای دفاع از مردم بود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه سردار شهید همدانی در فتنه سال 88 بسیار حساس بوده و با فتنه‌گران به شدت برخورد کرد، گفت: امروز سردار شهید همدانی به عنوان یک چهره الگو برای جوانان و رزمندگان مطرح شده است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات