خبرهای داغ:
سردار سرلشگر جعفری در مراسم تشییع پیکر سردار همدانی تأکید کرد

نقش تعیین‌کننده‌ سردار شهید همدانی در برقراری امنیت در فتنه 88

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بعد از بروز ناامنی‌های داخلی در کشور با توطئه دشمنان برای برهم زدن امنیت سردار شهید همدانی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در برقراری امنیت به ویژه در فتنه 88 در کشور داشتند.
کد خبر: ۸۵۸۰۱۸۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری در مراسم تشییع سردار شهید حاج حسین همدانی در میدان امام خمینی(ره) همدان اظهار داشت: درود و سلام بر همه شهیدان حق و آزادی، شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمام شهیدانی که پس از جنگ تاکنون جان خویش را تقدیم اسلام کردند.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج حسین همدانی رزمنده و مجاهدی قدیمی و صمیمی و پرتلاش بود، بیان کرد: وی از جوانی با پاکی و تعبد و دینداری در جبهه‌های شرف و کرامت حضوری فعال داشت و مقطع پایانی عمر خود را با چهره‌ای نورانی در دفاع از حریم اهل بین(ع) و مقابله با تکفیری‌ها سپری کرد و به شهادت نائل آمد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند « صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت صفی بلند و بنیانی مرصوص است»، تصریح کرد: در هر جمعی از حجوانان که حضور می‌یابیم مشتاقان جبهه‌ مقاومت را می‌بینیم.

وی در ادامه با تبریک و تسلیت شهادت پرافتخار سردار همدانی به مردم قهرمان، مؤمن و شهیدپرور و انقلابی همدان گفت: وی یکی از پرافتخارترین سرداران شهید انقلاب اسلامی است و خواست الهی بود که تا این زمان برای خدمت به انقلاب و اسلام زنده باشند و بعد از انتقال تجربیات و عملیات‌های مستشاری در سوریه جان عزیز خویش را تقدیم اسلام کنند.

جعفری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: اولین شرط مجاهدت در راه خدا این است که زندگی دنیا را با زندگی آخرت معامله کنند و پشت پا به تمام تعلقات دنیوی بزنند و به فرموده قرآن کریم چنین مردانی چه در راه خدا کشته شوند و چه زنده بمانند و سرانجام در جبهه مقاومت یه شهادت برسند اجر عظیمی نزذ خداوند متعال دارند.

وی ادامه داد: خداوند وعده خود را در خصوص سردار شهید همدانی محقق ساخت و پاداش یک عمر جانبازی، سخت‌کوشی و مجاهدت‌ در راه امنیت و استقلال نظام جمهوری اسلامی و استحکام جبهه مقاومت اسلامی را با شهادت به ایشان عطا کرد که با بصیرت و با تمام توان در جبهه مبارزه حضور یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سردار شهید همدانی می‌دانست شرط ایمان جز جهاد در راه خدا نیست، گفت: وی با علم به این امر در خط مقدم حضور یافت و نقش بسزایی برعهده گرفت.

* تشکیل جبهه عظیم مردمی در سوریه توسط شردار شهید همدانی

وی با اشاره به مجاهدت‌های سردار شهید همدانی ابراز داشت: وی در جنگ تحمیلی در سرپل ذهاب و جبهه‌های جنوب غرب و جنوب و در تمام مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس حضوری فعال داشت.

جعفری اضافه کرد: سردار شهید همدانی سازماندهی، مدیریت و فرماندهی جبهه‌های مختلف و سازماندهی بسیج، تشکیل سپاه و یگان موفق تیپ انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس را برعهده داشت و سابقه‌ای بسیار درخشان دارند.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی همرزم شهیدان همچون متوسلیان، شهبازی و... بود، بیان داشت: وی در سازمان‌های مختلف نقش مهمی بر عهده داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سردار همدانی همواره آرزوی شهادت داشت، گفت: خداوند بعد از دفاع مقدس او را نگه داشت تا نظام جمهوری اسلامی از تجربیات و خدمات وی بهره ببرد.

وی ادامه داد: سردار شهید همدانی پس از جنگ اداره لشگر 16 قدس گیلان را عهده دار شد و سپس معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه را بر عهده گرفت و وظیفه مهمی را در حفظ آمادگی یگان‌ها داشت.

جعفری اظهار داشت: بعد از بروز ناامنی‌های داخلی در کشور با توطئه دشمنان برای برهم زدن امنیت سردار شهید همدانی فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) را در تهران بر عهده گرفت و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در برقراری امنیت به ویژه در فتنه 88 در کشور داشتند.

وی افزود: بعد از غائله فتنه 88 شهید همدانی آرام و قرار نداشت و زمانی که جبهه مقاومت اسلامی در سوریه با توطئه‌های استکبار جهانی ناامن شد و هدف استکبار جهانی شکستن مقاومت انقلاب اسلامی در خط مقدم سوریه و لبنان بود، ایشان داوطلبانه به سوریه رفتند و جبهه عظیم مردمی در سوریه را تشکیل دادند و با تجربیات خود در تشکیل بسیج و برقراری امنیت آن جبهه را نیز حفظ کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: اگر عنایات الهی نبود که با دست این شهید بزرگوار در سوریه جاری شد دمشق چهار سال پیش سقوط کرده بود و به دنبال آن جبهه انقلاب اسلامی نیز سقوط می‌کرد و سرنوشت انقلاب مشخص نبود.

* سوریه خط مقدم برای مقابله با استکبار جهانی در منطقه

وی با بیان اینکه با تلاش بزرگانی چون سردار شهید همدانی قطعاً شاهد پیروزی‌های عظیمی در این جبهه خواهیم بود، تصریح کرد: خدا را شاکریم که کشور ما جوانان غیور، دلاور، شجاع و با بصیرتی را امروز دارد که راه سرداران بزرگی همچون شهید همدانی را دنبال می‌کنند و به دنبال مجاهدت و تلاش در راه اسلام هستند.

جعفری با اشاره به اهمیت سوریه و ضرورت مقاومت ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با اسرائیل است و خط مقدم برای مقابله با استکبار جهانی در منطقه سوریه است.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی به عنوان کانون جوشان انقلاب امروز به سوریه و جبهه مقاومت وابسته است، ادامه داد: مقام معظم رهبری سوریه را خط مقدم انقلاب اسلامی نامیدند و فرمودند ما با همه توان از این جبهه دفاع می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز داشت: استکبار منتظر سقوط نظام حاکم بر سوریه است تا بتواند گستره هود را در این منطقه افزایش دهد و سردار شهید همدانی این اهمیت را درک کرده بود و آماده جانبازی در این راه بود.

وی تأکید کرد: ما اعلام می کنیم تا آخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی و آزادی ملت‌های مسلمان منطقه دفاع خواهیم کرد.

جعفری اضافه کرد: ما با همه توان در برابر این پلید شوم، تروریسم داعش می‌ایستیم و تا ریشه‎کن کردن انها به مبارزه ادامه خواهیم داد و آل‌سعود نیز بداند با کوتاهی که در حادثه منا کردند و باعث کشتار مردم مسلمان و خشم آنان شدند، انتقامی سخت در انتظار آنان است.

وی تصریح کرد: مردم مومن انقلاب می‌دانند تنها راه سعادت مقاومت و جهاد در راه خدا است و جانبازی و تقدیم جان اولین شرط این جهاد در مبارزه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه و ارزش مجاهدین در راه خدا خاطرنشان کرد: شهدا مجاهدین و مبارزین در راه خدا هستند که مردم با آگاهی از راه آنان پیروی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار