خبرهای داغ:
همرزم سردار شهید حسین همدانی:

مردمی بودن شاخص‌ترین بعد شخصیتی سرلشگر شهید همدانی بود

همرزم سردار شهید همدانی با تأکید بر اینکه شاخص‌ترین بعد شخصیتی این شهید بزرگوار در برقراری ارتباط مردمی نمایان و ملموس بود، گفت: وی با تمام اقشار مختلف مردم از هر صنفی و جایگاهی رابطه داشت.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۳۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ پاسدار بهرام دوست‌پرست با اشاره به فعالیت‌های شاخص سردار شهید حسین همدانی در حفظ اسلام و انقلاب اظهار داشت: سردار شهید همدانی قبل از انقلاب در راستای مبارزه با رژیم پهلوی و سازماندهی مردم فعالیت چشمگیر و اثربخشی داشت.

وی افزود: این شهید بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با کمک نیروهای سپاه در سرکوبی کودتای پایگاه هوایی نوژه که تعدادی از خلبانان منافق و ضد انقلاب قصد حمله هوایی به بیت امام راحل را داشتند، نقش مهمی ایفا کرد و در نهایت عوامل کودتا دستگیر شدند و این قائله خاتمه یافت.

همرزم سردار شهید همدانی تصریح کرد: در واقعه کردستان و در شورشی که کومله و دمکرات به راه انداخته بودند، ایشان با همراهی نیروهای سپاه زمینه سرکوبی این ضد انقلاب‌ها را نیز فراهم کرد.

وی با اشاره به حضور فعال سردار شهید همدانی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: ایشان پایه‌های یگان رزم را در سرپل ذهاب و قصر شیرین را استوار کرد و تیپ و لشکر 32 انصارالحسین‌(ع) استان همدان را تشکیل داد.

دوست‌پرست با بیان اینکه ایشان در عملیات والفجر 2 نقش پررنگی داشت، گفت: ایشان یکی از فرماندهان با صلابت کشور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در دوره دفاع مقدس و جبهه‌های غرب و مبارزه با ضد انقلابیون نقش مهمی داشت.

وی افزود: در عملیات مرصاد، فرماندهی تنگه احد در اختیار سردار همدانی بود که با کمک امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی توانست مقابل منافقان در این تنگه مهم و استراتژیک بیاستد و منافقان را سرکوب کند.

دوست و همرزم سردار شهید همدانی عنوان کرد: ایشان در فتنه 88 فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) را برعهده داشت که با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌ نیروهای انقلابی و جهادی توانست حادثه تهران و منافقان و پایه‌ریزان فتنه را سرکوب کند.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی از سال 90 در سوریه ورود پیدا کرد، اظهار داشت: سردار همدانی به عنوان نماینده فرمانده سپاه در سوریه مستشار بود که توانست سازمان دفاع مدنی که همان نهاد مردمی بسیج در کشور است را در سوریه پایه‌ریزی کند که بعد از چهار سال تلاش جهادی در محور عملیاتی حلب به فیض شهادت نائل شد.

دوست‌پرست با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار شهید همدانی افزود: در سال‌های اخیر کاملا حس می‌شد که ایشان برای انتقال تجربیات و خاطرات جهادی و حماسی خود عجله داشت، به گونه‌ای که تا پاسی از نیمه شب قلم می‌زد و خاطرات خود را ضبط می‌کرد.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار در جمع‌آوری گنجینه دفاع مقدس استان همدان و چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس نقش اساسی داشت و به صورت مداوم پیگیری می‌کرد.

همرزم سردار شهید همدانی با تأکید بر اینکه شاخص‌ترین بعد شخصیتی این شهید بزرگوار در برقراری ارتباط مردمی نمایان و ملموس بود، تصریح کرد: در ارتباط مردمی تبعیض قائل نمی‌شد و با تمام اقشار مختلف مردم از هر صنفی و جایگاهی رابطه داشت.

وی ابراز کرد: به منظور کمک و مساعدت به مردم همدان، بسیجیان و ایثارگران نیازمند توسط سردار شهید همدانی مؤسسه خیریه ثارالله راه‌اندازی شد که با مشارکت مردم خیّر زمینه دست‌گیری از بسیاری نیازمندان فراهم شده است.

دوست‌پرست با اشاره به تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان گفت: این شهید بزرگوار در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هیئت رزمندگان اسلام و دیگر هیئت‌های حسینی مشارکت جدی داشتند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید از استقامت، تقوا و شجاعت سردار شهید همدانی الگو بگیرند، افزود: این شهید بزرگوار از بعد جسمی و روحی در مسیر قرآن، انقلاب و اسلام حرکت می‌کردند و به رعایت اصول اجتماعی و مذهبی پایدار بودند.

همرزم سردار شهید همدانی با بیان خاطره‌ای اظهار داشت: در عملیات کلار در خاک عراق، در بحث درگیری با منافقان، سردار همدانی برای استراحت ساعتی را استراحت کردند که یکباره متوجه ستون دشمن شدیم و موضوع را به ایشان اطلاع دادیم که با روی گشاده در مقابل اظهار نگرانی ما عنوان کرد که دلواپس نباشید و با آر پی جی به مقابله بپردازید و دوباره با کمال آرامش خوابید و با تلاش رزمندگان مسیر دشمن عوض شد.

وی افزود: سردار شهید همدانی در انجام عملیات‌ها در جبهه‌های جنگ در کمال آرامش نیروها را ساماندهی و هدایت می‌کردند و شجاعت ایشان قوت قلبی برای رزمندگان بود.

دوست‌پرست با بیان اینکه سردار شهید همدانی فراتر از ایران و انقلاب نگاه می‌کرد، تصریح کرد: استکبارستیزی و مبارزه با صهیونیست جهانی برای ایشان بسیار مهم بود و برای تحقق این هدف در سوریه نقش آفرینی جهانی داشت و با حفظ سوریه، داغ سنگینی بر دل استکبار و صهیونیست گذاشت.

وی افزود: با مدیریت و سازماندهی سردار شهید همدانی توطئه‌های علیه جبهه مقاومت خنثی شد و بیش از 4 سال در جبهه سوریه اقدام به مجاهدت و پایمردی برای حفظ اسلام و انقلاب کرد.

همرزم سردار شهید همدانی بیان کرد: سردار شهید همدانی معتقد بود که سوریه از امدادهای غیبی خداوند بهره‌مند شده است و فقط خداوند این کشور را حفظ کرده است و ما تنها وسیله بوده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات