خبرهای داغ:
ساعت 21 امشب برگزار می‌شود

مراسم وداع با پیکر شهید همدانی در دانشگاه بوعلی سینای همدان

مراسم وداع با پیکر سردار سرلشکر حسین همدانی یکشنبه، ۱۹ مهرماه در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۰۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم وداع با پیکر پاک شهید سردار سرتیپ پاسدار حاج «حسین همدانی» یکشنبه، 19 مهرماه از ساعت 21 در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

در این مراسم همرزمان شهید حسین همدانی به سخنرانی خواهند پرداخت، همچنین، مداح این مراسم، مجتبی رمضانی خواهد بود، این مراسم با حضور دانشجویان، مسئولان استان و جمعی از اساتید و مدیران دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

سردار شهید حسین همدانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد.

وی با آغاز جنگ تحمیلی فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب را به عهده داشت و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله‌(ص) نقش بسزایی داشت.

عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لشکر 32 انصارالحسین‌(ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

یادآور می‌شود، سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی در روز پنجشنبه، 16 مهرماه از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س)، در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار