خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

نماز جمعه عامل وحدت مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین معارفه امام جمعه شهر شربیان به فضلیت و اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: افضل عبادات و مهمترین فضایل، نماز است و اگر این فریضه در پیشگاه خداوند متعال مورد قبول واقع شود به پرونده اعمال دیگر نیزرسیدگی می شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۰۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه در اسلام نمازهای زیادی است که هم واجب و هم مستحب هستند، افزود: افضل نمازها و سیدصلوات ها نمازجمعه است که مهمترین عامل وحدت مسلمین است .
وی ادامه داد: وحدت عامل پیروزی و تفرقه عامل بدبختی است و این اختلاف و تفرقه عامل فرعونی است و مکررا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی اشاره کرده است که استکبار جهانی درصدد ایجاد تفرقه افکنی در بین مسلمین است .
امام جمعه تبریز اظهار کرد: از دیدگاه رهبر انقلاب تشکیل داعشی ها و جبهه النصر و طالبان و امثال دیگر گروه های تروریستی تراشیده شده از آمریکا است و همینطور شیعه لندنی نشات گرفته از انگلستان برای تفرقه افکنی تربیت یافته اند واین کار آنها کار مجرب است و آمریکایی هاست که ازانگلیس ها یاد گرفته اند که در جهان اختلاف مذهب ایجاد کنند.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه کشورهای استکباری علی الخصوص انگلستان با خرج هزاران میلیون دلار و با ایجاد چندین شبکه ماهواره ای تلاش در ترویج خرافات از جمله ناسزاگویی به عایشه و قمه زنی و اختلاف شیعه و سنی است، تاکید کرد: باید این جنگ نرم دشمنان به طرقی خنثی شود و بهترین تریبون؛ تریبون نماز جمعه است که ائمه جمعه هر هفته تمام مسایل روز را در نمازجمعه مورد تحلیل قرار می دهند بنابراین لازم است برای اتحاد و همدلی همه مردم شهرها و روستاها با انسجام در نمازجمعه شرکت کنند .
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به وظایف سنگین ائمه جمعه اشاره و بیان کرد: باید ائمه جمعه با آگاهی بخشیدن مردم را به تقوا دعوت کنند که این تقوا سرمایه بزرگی است.
وی افزود: اگر در جنگ تحمیلی لشکر عاشورا خط شکن بود و شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد نشات گرفته از غیرت مذهبی بود و همانطور که در جبهه نظامی مردم ایران پیروز شد و امیدواریم مردم آذربایجان با این غیرت مذهبی در جنگ نرم و فرهنگی پیروز شود.
نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های صدا و سیما انتقاد کرد گفت : متاسفانه صدا وسیما آن جوری که ما انتظار داریم خواسته های ما را برآورده نمی کند و باید صدا وسیمای وجمهوری اسلامی بیشتر و بهتر برنامه های معارف اسلامی و بصیرت افزایی را تبلیغ کند تا جوانان را جذب کند هرچند که در ماه مبارک رمضان برنامه های مذهبی خوبی پخش شد ولی انتظار داریم در دیگر روزها که بیشتر وقت جوان ها به برنامه ها و مسابقات ورزشی و بازی ها را تماشا می کنند در کنار آن لازم است به برنامه فرهنگی ومذهبی توجه بیشترشود.

نماینده ولی فقیه در استان پس از استقبال مردمی با حضور در جوار دو شهید گمنام این شهر با قرائت فاتحه یاد و نام شهدا را گرامی داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار