مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج بزرگترین رسانه شفاهی در کل دنیاست

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: مجموعه مقدس بسیج بزرگترین رسانه شفاهی است که در دنیا به لحاظ تاثیرگذاری بی نظیر است.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۷۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر اسماعیل احمدی امروز در دوره آموزشی مدیران روابط عمومی و تبلیغات نواحی و رده های سپاه امام رضا(ع) به نقش های روابط عمومی اشاره کرد و افزود: نقش نمایشی اولین نقش رواط عمومی هاست بدین معنا که از طریق نمایش دادن مانند برپایی نمایشگاه سازمان خود را معرفی کنیم.

وی نقش اظهاری را دومین نقش روابط عمومی ها عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه روابط عمومی در هر سازمانی از طریق تبیین فعالیت ها و اقدامات خود سازمان خود را معرفی می کند.

احمدی نقش مذاکره ای ، مشاوره ای در سیاستگذاری، تجزیه و تحلیل و تشریح و تبیین اطلاعات در سطح جامعه را از دیگر نقش های روابط عمومی برشمرد.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه رسانه ها را به چند دسته رسانه شفاهی، رسانه گروهی، رسانه جمعی مانند صدا و سیما، خبرگزاری ها و روزنامه ها، رسانه نوین مانند شبکه های اجتماعی، ماهواره و نرم افزارهای چند رسانه ای تقسیم بندی کرد و افزود: بسیج بزرگترین رسان شفاهی در کل دنیاست.

وی در تبیین نظریه های مختلف ارتباطات اشاره کرد: نظریه جریان دو مرحله ای الگوی اطلاع دهی به ما می گوید که پیام را گاهی اوقات می توان بصورت غیر مستقیم به مخاطب انتقال داد و در اینجا رهبران فکری به عنوان واسطه عمل می کنند و رهبران فکری در حقیقت کسانی هستند که از رسانه استفاده بیشتری می کنند و در فعالیت ها و مجامع اجتماعی مشارکت بیشتری دارند و دارای قدرت تجزیه و تحلیل می باشند.

احمدی در ادامه افزود: زمانیکه نمی توانیم به مخاطب دسترسی داشته باشیم و یا اینکه مخاطب ما را قبول ندارد از این نظریه برای ارتباط گیری استفاده می کنیم.

وی ابراز داشت: نظریه نشر و اشاعه نوآوری نظریه دوم ارتباطات است که براساس این نظریه در زمانی مشخص و از مجاری معین نوآوری در جامعه منتشر گردد و نوآوری هر طرح و یا فکری است که اقتباس گران آن را نو بدانند.

این کارشناس رسانه عنوان داشت: برای نشر نوآوری با ید مخاطبان خود را بشناسیم که این مخاطبان پنج دسته هستند، نوآوران، اقتباس گران اولیه، اکثریت اولیه، اکثریت متاخر و کندروان هستند که به ترتیب گروه اول نگاه جهانی ندارند، گروه دوم افردی هستند که بقیه افراد برای راهنمایی به آنان رجوع می کنند، گروه سوم افرادی محتاط و ملاحظه کار هستند، گروه چهارم افردی شکاک و مرددند و گروه پنجم افردی هستند که به هر چیزی بدبین و بی اعتمادند و به سنت ها، آداب و رسوم متعصبانه وابسته و پایبند هستند.

احمدی در بیان ویژگی های نوآوری گفت: ساده بودن، قابلیت استفاده آزمایشی ، سازگار بودن با هر شرایطی و عینیت و قابلیت لمس از ویژگی های یک طرح نوآورانه است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت علم ارتباطات در جامعه اسلامی گفت: ما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم علوم ارتباطات اسلامی نگارش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها