فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قوچان تاکید کرد

استفاده از ابتکارات و خلاقیت جوانان برای افزایش معنویت آنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قوچان گفت: استفاده از ابتکارات و خلاقیت جوانان برای افزایش معنویت می‌تواند سبب ترغیب دیگران برای حضور پرشورتر در اجتماعاتی همچون نمازهای جماعت و جمعه شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۴۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی‌اصغر صوفی در جلسه ستاد اقامه نماز قوچان در بیت امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: حضور جوانان در نمازهای جماعت به ویژه نمازهای جمعه بسیار کم‌رنگ شده و عمده دلیل این موضوع نسپردن امور و فعالیت‌ها به دست جوانان است.

وی با تأکید بر این مطلب که این قشر از جامعه دارای ایده‌های نو و خوبی هستند، گفت: استفاده از ابتکارات و خلاقیت جوانان برای افزایش معنویت می‌تواند سبب ترغیب دیگران برای حضور پرشورتر در اجتماعاتی همچون نمازهای جماعت و جمعه شود.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با یادآوری این مطلب که بخش اعظمی از هیئت امنای مساجد این شهرستان را افراد سن بالا تشکیل داده که کمتر حوصله جوانان را دارند، بیان کرد: بهتر است از جوانان در ترکیب هیئت امنای مساجد استفاده شود تا حضور این قشر تأثیرگذار در جامعه نیز به این واسطه در سطح مساجد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم راه جوانان را به مساجد بیشتر باز کنیم، تأکید کرد: ائمه جماعات برخی مساجد قوچان ارتباط کمی با جوانان دارند و کمتر پای درد دل، پاسخگویی به سئوالات و شنیدن حرف‌های آنها می‌نشینند که امیدواریم در آینده این موضوع برطرف و با برگزاری حلقه‌های بصیرتی ارتباط بیشتر شود.

صوفی با اشاره به این موضوع که آمادگی برگزاری نماز جماعت در پارک نشاط قوچان و جوار مزار شهدای گمنام برای پایگاه‌های بسیج این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت‌هایی نظیر آذین‌بندی، برگزاری مسابقات و ... برای برنامه‌های سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه در کشور بسیار مهم و ارزشمند بوده اما باید برای جذب جوانان و حضور بیشتر آنان نیز طرح‌ریزی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها