خبرهای داغ:
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن اصفهان:

دولت در دوران پساتحریم از باقیمانده تولید داخل حمایت کند

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان پیرامون الزامات اقتصاد پساتحریم گفت: دولت به عنوان راهبر و راهنما باید با استراتژی و طرح و برنامه مناسب به یاری تولیدکنندگان کوچک بخش خصوصی بیاید.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۰۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

 به گزارش خیرگزاری بسیج از اصفهان،محمدامین توکل اضافه کرد: دولت باید راهکارهای مناسب برای برخورد با وضعیت احتمالی جدید به صورت استراتژی ارایه دهد. وضعیت تعرفه ها، نرخ ارز، همکاری بانک ها با صنعت و معدن و ایجاد قوانین برای تسهیل تولید به صورتی که توان رقابت با کالای ارزان قیمت خارجی را داشته باشد از جمله اقداماتی است که دولت باید انجام دهد.

وی بیان کرد: با وجود توافق، کشورهایی مانند چین با کالاهای ارزان قیمت به کشور ما هجوم می آورند که دولت باید از باقیمانده تولید داخل حمایت کند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین در مورد وضعیت صنایع در استان اصفهان گفت: به دلیل شاخص بودن بعضی صنایع مانند فولاد و سیمان در استان اصفهان، نوسانات کوچک اقتصادی تاثیرات بزرگی بر آنها و صنایع زیردستیشان دارد.

توکل با اشاره به اینکه اگر این مسایل در استان اصفهان کنترل نشود، کل کشور را در بر می گیرد، نوسانات نرخ ارز، نرخ تعرفه ها، موضوعات مربوط به واردات و صادرات، نرخ سود بانکی و نحوه ارتباط بانک ها با صنعت از جمله این مسایل هستند که بر این نوع صنایع پایه ای تاثیر می گذارند.

وی با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان سعی می کند تا با تئوریزه و اکو کردن صدای تولیدکنندگان، مسایل آنها را به گوش مسوولان برساند، گفت: تجزیه و تحلیل قوانین، بخشنامه ها و دستورالعمل ها و نشان دادن عکس العمل مناسب، و نیز شرکت در جلسات تصمیم سازی از جمله اقدامات خانه برای رفع این مشکلات است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: خانه در نظر دارد با برقراری ارتباط با دانشگاه مسایل را به صورت پخته تر و کارآمدتر با مسوولان در میان بگذارد و راه حل های مناسب را ارایه دهد.

توکل خاطرنشان کرد: رویکرد جدید خانه در زمینه پژوهش و تحقیق و ارتباط بیشتر با دانشگاهیان را به فال نیک می گیریم چراکه تشکیل اتاق های فکر و پژوهش که در آن نخبگان و اعضای خانه در کنار هم مسایل را تحلیل کنند، همیشه مدنظر بوه است.

ارسال نظرات