مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام رضا(ع) خبر داد

اجرای طرح جوانه های صالحین در 1246 پایگاه مقاومت بسیج خراسان رضوی

مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام رضا(ع) از اجرای طرح جوانه های صالحین در 1246 پایگاه مقاومت بسیج استان در ایام تابستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۸۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حمید حمیدی فر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 8 سال از طرح شجره حلقه های تربیتی صالحین می گذرد و در این مدت توانسته ایم به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی خودسازی، تربیت و تعالی بسیجیان را مهم ترین هدف حلقه های صالحین عنوان کرد و افزود: حلقه های صالحین با توجه به رویکرد خود بزرگترین و اصلی ترین ماموریت بسیج و سپاه و جزء مطالبات جدی مقام معظم رهبری می باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 91 نسبت به کمی و کیفی سازی این طرح بسیار تاکید داشتند.

حمیدی فر به اجرایی شدن طرح جوانه های صالحین از 2 سال گذشته در پایگاه های مقاومت بسیج اشاره داشت و گفت: 20 درصد پایگاه های کل کشور بایستی این طرح را اجرایی کنند و استان خراسان رضوی این طرح را از 25 خرداد ماه در 1246 پایگاه بسیج اجرایی کرده و تا 24 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، جذب حداکثری آحاد به بسیج، شناسایی استعدادها و جذب نخبگان، ایجاد شور و نشاط و تقویت معنوی بسیجیان و نیز حفظ و انسجام حلقه های صالحین را از اهداف عمده این طرح عنوان کرد.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام رضا(ع) در خصوص جامعه هدف این طرح بیان داشت: اولویت حضور در این طرح با اعضای گروه حلقه های صالحین و در وهله بعدی بسیجیان همان پایگاه می باشد.

وی برنامه های آموزشی شامل برنامه های قرآنی، نماز( احکام نماز، صحیح خوانی نماز و فواید نماز)، معارف اسلامی( سبک زندگی اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر)، مهارت های فنی و حرفه ای ( رایانه، خیاطی، قالی بافی، صنایع دستی و غیره)، برنامه های علمی( تقویت دروس و زبان خارجه)، برنامه های فرهنگی و هنری ( داستان نویسی، تاتر، سرود، نقاشی)آموزش نظامی و رزمی و سلاح شناسی را از جمله برنامه های گنجانده شده در این طرح عنوان کرد و گفت: این برنامه ها در ایام ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.

حمیدی فر در ادامه برگزاری برنامه های ورزشی و تفریحی و نیز فوق برنامه را از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این طرح برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: جهت ثبت نام در این پایگاه ها می توان به سایت شباب و یا سایت صالحین مراجعه و یا بصورت حضور ی ثبت نام کرد.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام رضا(ع) به فعالیت 23 هزار حلقه صالحین در استان اشاره کرد و ابراز داشت: 12 هزار حلقه مربوط به محلات، 7 هزار دانش آموزی و 4 هزار شامل اقشار می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یک میلیون و 700 هزار نفر بسیجی در استان داریم که از این میان 499 هزار نفر فعال و عضو حلقه های صالحین هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها