نماینده ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه مه ولات:

با درونی کردن فرهنگ فاطمی در خانواده ها با هرگونه فرهنگ غیر اسلامی و غربی می توان مبارزه کرد

نماینده ولی فقیه بسیج مه ولات گفت: بامطالعه بیشتر و الگوبرداری از زندگی حضرت فاطمه(س) و درونی کردن این الگوها در خانواده‌ها و انعکاس آن از مجامع علمی و تبلیغی به سطح جامعه، درصدد مبارزه با هرگونه فرهنگ غیر اسلامی و غربی بر آییم.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۱۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام پهلوان در میلاد بزرگ‌بانوی عالم امکان؛ حضرت زهرا(س) که در محل حوزه حضرت فاطمه (س) شادمهر شهرستان مه ولات برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین اتفاق در عالم بشریت، ظهور اسلام و انتخاب رسول خدا(ص) برای هدایت بشریت و گسترش دین مبین اسلام است، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در سرزمینی به پیامبری مبعوث شدند که نه تمدن، نه فرهنگ و نه هیچ مزیت قابل ذکری در آنجا وجود نداشت و عمده مشکلات پیامبر اکرم(ص) در این سرزمین بی‌فرهنگی و عقب‌ماندگی و یا به بیان دیگر جاهلیت این مردم بود و با تلاش پیامبر اسلام (ص) بسیاری از این عادات و نظام جاهلی نابود و یا سمت و سو داده شد.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید سعی داشته باشند که با راه و روش اهل بیت(ع) و ویژگی‌ها و منش پیامبر اسلام(ص) آشنا شوند و اهداف آن‌ها را سرلوحه کارهای خودشان قرار دهند.

پهلوان به ویژگی‌های اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اشاره کرد و افزود: رسول اکرم(ص) و خاندان ایشان بهترین و شایسته‌ترین الگوی اخلاقی برای مسلمانان است و فروتنی، تواضع، مهربانی و ملاطفت، عفو و گذشت، از صفت‌های برجسته اخلاقی رسول اکرم(ص) است.

وی گفت: یکی از عالی‌ترین الگوهای قابل پیروی برای انسان‌ها به ویژه زنان، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) است و چگونه زیستن و معاشرت کردن با همسر و فرزندان و ساما‌ن‌بخشی به امور خانه و زندگی که در حیات طیبه حضرت زهرا(س) بود، به‌عنوان الگوی خانواده‌ها برای خانه و خانواده مطرح است.

حجت الاسلام پهلوان ادامه داد: اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربیت کند، یعنی الگویی زهرایی، الگویی زینبی، زنان بزرگ، زنان با عظمت، زنانی که می‌توانند دنیا و تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهند، آن وقت زن به مقام شامخ حقیقی خود نائل شده است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) الگوی تمام‌عیار یک زن کامل هستند که در تمامی موارد از قبیل تربیت فرزند، همسرداری، احترام به پدر و ولایت‌مداری و دین‌مداری در کائنات همتا نداشته و نخواهد داشت و القای فرهنگ فاطمی در میان بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا آن‌ها از مهمترین محورهای تبلیغی پیشبرد سیره عملی حضرت زهرا(س) در جامعه به شمار می‌روند ضمن انکه همسران و مادران فردای جامعه هستند.

پهلوان زاده گفت: باید با مطالعه بیشتر و الگوبرداری از زندگی این بانوی آزاده و درونی کردن این الگوها در خانواده‌ها، دانشگاه‌ها و انعکاس آن از مجامع علمی و تبلیغی به سطح جامعه، درصدد مبارزه با هرگونه فرهنگ غیر اسلامی و غربی بوده و برنامه‌هایی هدفمند در این مورد را در دستور کار داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: عمل به قرآن کریم باید اساس کار باشد و نباید فقط به قرائت قرآن اکتفا کرد بلکه باید به دستورات این کتاب آسمانی نیز عمل شود و آموزه‌های قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی نقش مهمی دارد و سخنان قرآن دستورات خداوند برای راهنمایی و سعادت بشر به سوی رستگاری است و فرزندان را باید از دوران کودکی با قرآن آشنا کنیم تا با کلام الهی بزرگ شوند و با آموزه‌های آن تربیت شده و پرورش پیدا کنند.

از برنامه های جانبی این مراسم می توان به اجرای، مولودی خوانی،مسابقه و اهدا جایزه به افرادی که مقلب به اسامی دخت پیامبراکرم (صلی الله علیه واله وسلم) بودند اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها