خطیب جمعه سبزوار:

دولتمردان عملکرد خود را در تحقق شعار سال ارزیابی کنند

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به اینکه سخنرانی نوروزی امام خامنه ای در مشهد تبیین راهبرد نظام است، اظهار داشت: عمل کردن به این شعارها و تحقق اهداف آن یک وظیفه قانونی و شرعی است
کد خبر: ۸۵۰۶۱۴۵
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری شعارهای هر سال را بر مبنای مسائل روز و نیازهای نظام اسلامی مشخص و نامگذاری می‌کنند، اظهار داشت: عمل کردن به این شعارها و تحقق اهداف آن یک وظیفه قانونی و شرعی است.

وی با بیان اینکه دولت‌مردان باید ببینند که در سال گذشته چقدر از اهداف شعار سال محقق شده است، تصریح کرد: مسئولان باید کارنامه هر سال خود را ببینند و بررسی کنند تا مشخص شود که چقدر در تحقق شعار سال موفق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر همواره شعارهایی را بر روی سال می‌گذاشتند که جنبه اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته است، گفت: این شعارها به یکدیگر پیوسته هستند و به نوعی راهبردهای مهم نظام را نه برای یک‌سال بلکه برای سال‌‌ها مشخص می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه تحقق این شعارها در توسعه اقتصادی، رشد کشور، حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی موثر است، ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب به خوبی اهداف نظام را در این شعارها مشخص می‌کنند و وظیفه مسئولان نیز فرهنگ‌سازی و تحقق این شعارهاست.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به مسئله فرهنگ‌سازی شعارهای سال نیز افزود: از همان لحظه‌ای که سال نامگذاری می‌شود فرهنگسازی آن صورت می‌گیرد، مسئله مهم در این زمینه این است که فرهنگ‌سازی صورت گرفته هم برای یک‌سال نیست و برای همه سال‌ها باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان رضوی عنوان کرد: سفر ایشان به استان دارای برکات متعددی است که یکی از آنها تببین راهبرد و روشن کردن مسیر حرکت نظام در یک‌سال است.

وی با اشاره به اینکه نوروز امسال با ایام عزاداری حضرت زهرا (س) مقارن شده است، تصریح کرد: مردم در این ایام نسبت به رعایت شئونات اسلامی کوشا باشند و خیمه عزدارای حضرت زهرا (س) را برپا دارند.

.

ارسال نظرات
پر بیننده ها