خبرهای داغ:
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: پرستاران سیره حضرت زینب سلام الله علیها را الگوی رفتاری خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۰۰۹۷۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در جشن بزرگ روز پرستار و سالروز یکصد سالگی دانشگاهی شدن پرستاری که در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، روز پرستار را از آن جهت که روز ولادت شیر زن کربلا و قهرمان عاشوراست مبارک عنوان کرد و گفت: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی جامعی است که می تواند الگوی زنان و مردان و همه مومنان باشد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب الگوی تمام عیاریست برای کسانی که می خواهند خدمت بی منت داشته باشند، از پزشکان و پرستارانی که در نماز جمعه نمازگزاران را به طور رایگان ویزیت می کنند، تشکر کرد و اظهار داشت: خوب برخورد کردن شما با مریض، اخلاق خوب و تلقین بهبودی هنر والایی بوده که اثر آن از کار پزشکان کمتر نیست.

 

دکتر ابراهیم گلمکانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مراسم، گفت: پرستاران رسالت بزرگی در مراقبت از بیمار در همه ابعاد بر عهده دارند و اولین مراجعه همراهان بیمار به پرستاران و استمداد طلبی از ایشان است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پرستاران با وجود کمبودهای شدید از رسالت خود غافل نمی شوند و هرچند که تعداد پرستاران ما نسبت به استاندارد جهانی پایین تر است، بسیاری از آن ها دوشیفت و حتی سه شیفت کار و ایثارگرانه تلاش می کنند.

 

دکتر گلمکانی، آثار بزرگ طرح تحول سلامت را نیز مرهون تلاش های پرستاران عنوان کرد و گفت:  طرح تحول، هدفمندی یارانه ها را به تمامی معنا کرد.

 

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، متوسط پرداخت بیمار بستری 31 درصد بوده و اکنون به 5/4 درصد در استان رسیده، افزود: تعداد زایمان به روش سزارین نیز از 36 درصد به 27 درصد کاهش یافته و به سطح استاندارد رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پیش از این سطح درمان سرپایی در استان ما ضعیف بود، گفت: اکنون با راه اندازی کلینیک ویژه امام رضا (ع) ماهانه 10 هزار ویزیت توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص با کمترین هزینه انجام می شود.

 

دکتر گلمکانی در ادامه از واریز 50 درصد کارانه شهریور ماه به حساب تمام پرستاران مجموعه دانشگاه و برای نیروهای شرکتی جدید طی امروز خبر داد.

 

جلیل نیستانی، رئیس سازمان نظام پرستاری خراسان شمالی نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه سازمان نظام پرستاری مطالبات را به طور قانونی پیگیری می کند، بیان کرد: در آستانه صد سالگی دانشگاهی شدن پرستاری، لازم است پرستاری به سمت تخصصی شدن پیش برود.

 

وی ضمن دعوت از همکاران برای شرکت فعال در انتخابات نظام پرستاری سال آینده، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که افراد پرتلاش و با انگیزه وارد میدان شوند و با  انسجام هر چه بیشتر، نتایج مطلوب تر حاصل شود.

 

در ادامه این مراسم، از 34 پرستار نمونه استانی و دو پرستار نمونه کشوری تقدیر شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها