خبرهای داغ:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

عدالت اجتماعی در بسیاری از شهرهای قزوین اجرا نشده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: عدالت اجتماعی در بسیاری از شهرهای قزوین اجرا نشده و همین موضوع آنها را دارای دو بخش مناطق قدیم و جدید کرده است و این موضوع باید به درستی در شهرهای استان اجرایی شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۶۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری در جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه نشینی استان با اولویت مرکز استان، اظهار داشت: سیاست زدگی در بسیاری از ادارات استان موجب رخوت دستگاه ها برای مقابله با موضوع حاشیه نشینی شده و اراده کافی را در آنها برای مقابله با این موضوع از میان برده است.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: عدالت اجتماعی در بسیاری از شهرهای قزوین اجرا نشده و همین موضوع آنها را دارای دو بخش مناطق قدیم و جدید کرده است و این موضوع باید به درستی در شهرهای استان اجرایی شود.


وی افزود: باید در این کارگروه ایده های جدیدی را برای اجرای عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی مطرح کنیم تا در سال آینده وضعیت بهتری را نسبت به سال فعلی داشته باشیم.


حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: استان قزوین، استانی مهاجر پذیر از کرمانشاه، ایلام، زنجان، گیلان، خوزستان و ... است و باید برای کنترل این موضوع برنامه هایی را در مبدا و مقصد مهاجرت اجرا کنیم.


این مسئول قضایی استان افزود: در همین راستا باید از سوی دفتر امور روستایی استانداری قزوین یک دهستان قزوین با ۳۰ روستا به دادگستری معرفی شود تا طرح کنترل حاشیه نشینی در مبدا و مقصد اجرا شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با اشاره به تبعات افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی در مرکز استان، اضافه کرد:هم اینک بسیاری از محلات شهر قزوین مانند راه آهن با معضلات اعتیاد، فروش مواد مخدر و... درگیر هستند و به پاتوقی برای افراد بزهکار تبدیل شده اند.


این مسئول اضافه کرد: موضوع پیشگیری انواع مختلفی از قبیل اجتماعی و فرهنگی، وضعی، امنیتی و انتظامی، پیشگیری های مردمی و... دارد و باید با استفاده از تمامی ظرفیت های برای مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه حاشیه نشینی اقدام کرد.


وی گفت:بسیاری از ادارات استان با موضوع حاشیه نشینی درگیر هستند و باید متناسب با اعتبارات دریافتی برای مقابله با آن اقدام کنند.


این مسئول افزود: اجرا نشدن مصوبات این کارگروه توسط دستگاه ها موجب مسئولیت مدنی برای مدیران است و باید در قبال کوتاهی و قصور صورت گرفته پاسخگو باشند.


حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: هم اینک در محلات قدیم قزوین از راه آهن، مولوی و ... مردم رغبتی به خرید خانه ندارند چون آسیب های اجتماعی و فقدان زیرساخت ها مشکلات زیادی را در آنها به وجود آورده است.


این مقام قضایی استان اضافه کرد: در سال های اخیر با تاکید مقام معظم رهبری، روسای قوا و دستورالعمل های متعدد عزم جدی در این زمینه ایجاد شده و امیدواریم گام های بلندی را برای رفع معضل حاشیه نشینی برداریم.


حدود ۱۶ محله ناکارآمد و دارای بافت حاشیه نشین در قزوین شناسایی شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها