خبرهای داغ:
طی سال 97 محقق شد؛

پرداخت وام قرض الحسنه به دو هزار و 765 مددجوی قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال 97 با هماهنگی و همراهی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دو هزار و 765 مددجوی تحت حمایت از تهسلات قرض الحسنه کارگشایی بهره مند شده اند.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۲۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در نشست مشترک با مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین بیان کرد: یکی از رسالت های اساسی و مهم پیامبران رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان بود.
وی ادامه داد: افراد تنها برای تأمین معیشت و نیازهای روز مره نیازمند کمک دیگران نیستند بلکه برخی هم با تلاش برای ایجاد بستر مناسب به دنبال بهبود وضعیت و ارتقای زندگی خود هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طی سال گذشته دو هزار و 765 نفر در 9 مرحله 9 میلیارد و 656 میلیون تومان تسهیلات کارگشایی از یک میلیون تا پنج میلیون تومان دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 57 نفر از مددجویان طی همین مدت 560 میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند.
مومنی با اشاره به تغییر نیاز مددجویان طی دو دهه گذشته توضیح داد: متناسب با این شرایط نوع خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ارتقا یافته و به روز شده است از همین رو پرداخت تسهیلات و خدمات دیگری نیز برای ارتقای زندگی مددجویان در نظرگرفته شده است.
وی تصریح کرد: خدمات کمیته امداد امام (ره) در گذشته محدود به کمک هزینه معیشت و توزیع اقلام ضروری زندگی بود ولی امروز از خدمات درمانی گرفته تا خدمات حقوقی، تغییر محل خدمت سربازی فرزندان مددجو و یا معافیت خدمت سربازی، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، پرداخت تسهیلات کارگشایی و ... برای مددجویان براساس ضوابط انجام می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: سیاست کمیته امداد امام (ره) بر مبنای توانمندسازی ، تکریم و ارتقای شخصیت مددجویان شکل گرفته از این رو ولی نعمتان تحت حمایت با ایجاد بسترهای مناسب و متناسب با توانمندی های خود در دوره حمایت این نهاد، به وضعیت عادی بازگشته و شرایط یک زندگی شایسته را برای خود فراهم کند.
وی تأکید کرد: برخی از افراد ممکن است توانایی کار نداشته باشند که برای این عده نیز برنامه هایی وجود دارد از جمله راه اندازی و نصب پنل های خورشیدی است که این امکان را می دهد که مددجو ضمن تأمین برق مصرفی خویش، با تولید و فروش برق ، ماهیانه حدود یک میلیون تومان درآمد کسب نماید.
مومنی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی را محوری برای توانمندسازی و کاهش فقر در جامعه مددجویی دنبال می کند و در این مسیر با استفاده از ظرفیت های مختلف، تلاش می کند تا خدمت به محرومان را با عزتمندی همراه سازد.

 

100/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها