امام جمعه شهرستان بجنورد در جمع طلاب تربت حیدریه:

هدف فتنه ۸۸ تسخیر انقلاب و تغییر ساختار نظام بود/فرار آمریکا از شامات بخشی از تعابیر صدور انقلاب به جهان است/ برابری ۸ ماه جنگ نرم سال ۸۸ با دفاع مقدس مبالغه نیست

امام جمعه شهرستان بجنورد گفت: فتنه گران در سال ۸۸ با پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی مثلث آمریکائی، اسرائیلی و ارتجاع عرب، با چهار تغییر در افکار، رفتار، نگرش و ساختار نظام به دنبال تسخیر انقلاب بودند.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۱۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شنبه شب (هشتم دی ماه) در همایش بصیرتی جامعه روحانیت تربت حیدریه اظهار کرد: آمریکایی‌ها چندین سال قبل از فتنه ۸۸ به اصطلاح موقوفه‌ای راه اندازی کرده بودند تا با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و سرمایه گذاری در آن عواید حاصل از موقوفه را برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی هزینه کنند.

وی تصریح کرد: جبهه استکبار برای فتنه سال ۸۸ بسیار برنامه ریزی دقیق و با هزینه‌ای کرده بود تا افکار جامعه اسلامی را به سمتی دیگر منحرف کند و بار دیگر درون خاکریز‌های انقلاب اسلامی نفوذ کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه انقلاب در دهه‌های گذشته تا به امروز با غربالگری نظیر فتنه‌ها با ریزش‌ها و رویش‌های مواجه شده، افزود: متاسفانه برخی نخبگان و خواص بی بصیرت که طمع قدرت طلبی و حب دنیا داشتند در این فتنه مردود شدند.

یعقوبی از اصل ولایت فقیه بعنوان هدف نهایی فتنه گران برای ضربه به نظام یاد کرد و افزود: حتی تئورسین‌های آن‌ها از جمله سعید حجاریان به دنبال جایگزینی اصل ولایت فقیه مطلقه با ولایت فقیه مشروطه بودند و هدف نهایی آن‌ها ضربه به انقلاب و اسلام بود.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: فتنه گران در سال ۸۸ با پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی مثلث آمریکائی، اسرائیلی و ارتجاع عرب، با هدف چهار تغییر در افکار، رفتار، نگرش و ساختار نظام به دنبال تسخیر انقلاب بودند.

وی به اولین گام در این فتنه اشاره کرد و افزود: تغییر در افکار را به گونه‌ای قبل از انتخابات مهندسی کردند که با شبه وارد کردن به سلامت انتخابات ذهن مردم را به سمت تقلب در آن منحرف می‌کردند کما اینکه خودشان یقین داشتند که چنین اتفاقی امکان پذیر نیست.

یعقوبی تغییر در رفتار را گام دوم فتنه گران عنوان کرد و بیان داشت: اتفاقاتی در انتخابات سال ۸۸ روی داد که تاکنون در تاریخ انقلاب بی سابقه بود از لشکر کشی خیابانی تا اعتراضات به بهانه تقلب در انتخابات که هزینه‌های زیادی را در ابعاد داخلی و خارجی برای نظام اسلامی به بار آورد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: گام سوم فتنه گران استفاده از ترفند‌های متخصصین انقلاب‌های مخملین در دنیا بود و با انتخاب رنگ سبز که برای مردم ایران دارای محبوبیت بود برخی افراد را فریب دادند و با خود به خیابان‌ها کشاندند.

برابری ۸ ماه جنگ نرم سال ۸۸ با دفاع مقدس مبالغه نیست

وی از تغییر در ساختار بعنوان گام نهایی فتنه گران برای ضربه به انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: همه این اتفاقات بهانه‌ای بود تا اصل انقلاب و ستون نظام یعنی ولایت مطلقه فقیه را حذف کنند که با هوشیاری و حضور در صحنه ملت با بصیر ایران اسلامی این توطئه عمیق و عظیم خنثی شد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: فتنه ۸۸ بسیار عمیق و پیچیده بود و اگر گفته می‌شود ۸ ماه جنگ نرم در داخل کشور با پشتیبانی ابرقدرت‌های مادی دنیا با دوران ۸ سال جنگ تحمیلی برابری دارد مبالغه نکردیم.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی به سردمداری ایران ام القری جهان اسلام است و این انقلاب امروز همه دنیا را فرا گرفته و فرار آمریکا از منطقه شامات بخشی از تعابیر این ادعاست.

دین، وحدت و ولایت ریشه‌های اصلی انقلاب اسلامی

امام جمعه بجنورد در ادامه از سه عنصر دین، وحدت و ولایت بعنوان ریشه‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: مردم ایران در زمان طاغوت به این درک رسیدند که دین در خطر است و لذا به خیابان‌ها آمدند و برای احیای دین خدا مبارزه کردند.

وی بیان کرد: رهبری دینی دومین عامل و ریشه انقلاب اسلامی بود و مردم علاقمند بودند و هستند که رهبری آن‌ها را یک عالم و مجتهد دینی بعهده بگیرد لذا از ابتدای انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس تا به امروز پیرو، ولی فقیه جامعه و رهبری خود هستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی وحدت مردم را سومین ریشه انقلاب دانست و گفت: مردم ایران با هماهنگی و وحدت کلمه در بزنگاه‌های حساس علت “محدثه” و “مبغیه” انقلاب بوده و هستند.

اختلاط، اختلاف، اختلال و اختلاس موریانه‌های درون انقلاب اسلامی

امام جمعه بجنورد از اختلاط، اختلال، اختلاف و اختلاس بعنوان چهار موریانه درون نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: اختلاط به معنای در آمیخته شدن حق و باطل که طرفداران حق در محق بودن شک می‌کنند و باطل بر کرسی سوار می‌شود که در فتنه ۸۸ همگان شاهد آن بودیم که چگونه این اختلاط حق و باطل با هم آمیخته و فضای غبار آلودی بوجود آورده بود.

وی در تفسیر اختلال و اختلاف گفت: ایجاد اختلال در امنیت روانی و سیاسی و اقتصادی مردم و همچنین اختلافات سلیقه‌ای و حزبی و سیاسی دو موریانه آسیب رسان به انقلاب و نظام است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی از اختلاس بعنوان چهارمین موریانه داخل بدنه نظام یاد کرد و گفت: این اختلاس به معنای ربایش پنهانی از بیت المال مسلمین است که با سوء استفاده‌های مدیریتی، خلاء‌های قانونی از سیستم اقتصادی کشور بوجود می‌آید که همه اختلاس‌ها را در عدم رعایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان خلاصه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها