جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی خبر داد:

ثبت نام ۲۳ هزار زائر پیاده اربعین از خراسان رضوی در سامانه سماح تاکنون

جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی از ثبت نام حدود ۲۳ هزار زائر پیاده اربعین از استان در سامانه سماح سازمان حج و زیارت تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۴۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  سید جواد حسینی در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی (ع) با اعلام این خبر افزود: این آمار مربوط به بازه زمانی چهارشنبه چهارم مهر تا امروز سه شنبه ۱۷ این ماه می‌باشد.

وی افزود: این افراد در قالب ۱۲ هزار گروه موفق به ثبت نام در سامانه برای تشرف پیاده به زیارت حضرت اباعبدلله الحسین (ع) شده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ثبت نام زائران پیاده اربعین در سامانه سماح سازمان حج و زیارت از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه چهارم مهر ماه آغاز شده است.

حسینی از متقاضیان شرکت در این همایش بزرگ دینی انتظار می‌رود از مراجعه به کنسولگری عراق خود داری و برای ثبت نام به ۲۷۳ دفتر کارگزاری در سطح مشهد مقدس و استان مراجعه کنند.

وی با بیان این که تاکنون ۱۱ هزار رواید صادر شده است؛ خاطر نشان کرد: ۵۸ موکب با بیش از دو هزار خادم از استان در مجموع ۵۸۲۲۰۰ خدمت را به زائران ارائه خواهند کرد.

جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی عنوان کرد: کار انتقال کامیون‌های حمل بار مواکب از مرز مهران، ۳۰۰ دستگاه کامیون، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد و دستگاه‌های نظافتی سبک و سنگین که امر نظافت شهر نجف را برعهده خواهند داشت؛ از جمعه هفته آینده آغاز خواهد شد.

حسینی گفت: با هماهنگی به عمل آمده علی رغم سهمیه ۶۵ هزار نفری تعیین شده برای استان، تا کنون اسکان و تغذیه ۸۵ هزار نفر از سوی ستاد خراسان رضوی مهیا شده است.

وی افزود: طرح تعریض، اصلاح و بازسازی جاده مهران تا شهر کوت برای سال اینده، طرح نذر نهال برای مسیر نجف – کربلا، گسترش راهنمایان زائر، ایجاد آشپزخانه‌های مرکزی برای تغذیه زائران، مسائل بهداشتی و امنیتی طول مسیر راهپیمایی اربعین از موارد مورد بحث در مسیر‌های نجف تا کربلا و سپس کاظمین و سامرا بود که مورد تأکید و توجه دو طرف قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر ایجاد فضای مثبت روانی – تبلیغی، استفاده بیشتر فرهنگی و معنوی از راهپیمایی اربعین، پرهیز از ایجاد شکاف‌های ایرانی - عرب و عراقی و سنی و شیعه و وحدت و اتحاد و اتفاق و استفاده از فضای مجازی برای رشد و نشر فضایل و جلوه‌های اربعین حسینی (ع)، رعایت فرهنگ و قوانین کشور عراق، پذیرش اصل میزبانی از سوی این کشور و رعایت جایگاه مرجعیت تأکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها