مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع):

انگیزه­ های ایمانی عامل پیروزی ما در برابر دشمنان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در کلاس تفسیر قرآن کریم کارکنان این سپاه که با موضوع استکبارستیزی در قرآن کریم برگزار شد، گفت: انگیزه ­های ایمانی عامل پیروزی ملّت ما در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۸۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: بنای خداوند متعال در دنیا این نیست که اگر کسی مؤمن شد از انسانیّت خارج شده و سنّت های الهی برای او شکسته شود بنابراین لازم است برای رفع مشکلات زندگی تلاش و کوشش کنیم و دنبال معجزه نباشیم.

وی ایمان را امری درونی و اعتقادی عنوان و تصریح کرد: ایمان یعنی این که ما مسئله ­ای را باور داشته و در برابر آن تسلیم باشیم که بر همین اساس اگر انسان به خدا و معاد ایمان داشته باشد دو ویژگی در او پیدا می ­شود که یکی از این ویژگی ­ها آن است که برای تجملات دنیایی، ارزش ذاتی قائل نیست.

حجت الاسلام دشتی افزود: هرگاه در جامعه مشاهده کردید که برق زندگی در غرب و جذابیّت­ های آن چشمان کسی را گرفته است یقین بدانید که ایمان این فرد ضعیف شده است که گاهی مشاهده می­ شود جذابیّت ­های ظاهری زندگی غرب چنان قلب آن­ها را فراگرفته است که زندگی سایرین را عقب مانده تلقی می ­کنند.

وی ضعیف شدن ارزش­ های معنوی و اعتقادی در افراد را یکی از عوامل ارزش دادن به تجملات دنیوی عنوان و اذعان کرد: کسی که زندگی تجملاتی او را آزار نمی­ دهد و با زندگی در تجملات، آرامش دارد لازم است اشکالی را در خود جست و جو کند چرا که افرادی که دارای ایمان قوی هستند رغبتی به زندگی به این سبک ندارند.

دشتی اقبال به دنیا را یکی از عوامل تضعیف کننده ایمان دانست و تأکید کرد: کسانی که سطح زندگی عادی دارند برخلاف این که این گونه زندگی حرام نیست و قدرت زندگی تجملاتی را هم دارند امّا احساس می ­کنند که زندگی تجملاتی در شأن آن ­ها نیست.

انتهای خبر/

ارسال نظرات