تشریح برنامه‌‏های شهادت امام صادق(ع) در حرم رضوی

از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‎های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم امام رضا(ع) تشریح شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۰۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر ثامن الحجج (ع) در ایام شهادت امام صادق (ع) به سوگ خواهد نشست، اظهار کرد: امام صادق (ع) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شد و بر اثر آن به شهادت رسید. درباره تاریخ شهادت‎شان دو گفتار است. برخی نیمه رجب و برخی دیگر ۲۵ شوال را بیان کرده‌اند که معروف و مشهور میان مورخان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی ۲۵ شوال است.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی از برگزاری ویژه برنامه‎های عزاداری متعدد در حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و عنوان کرد: برنامه‌‏های عزاداری و سخنرانی شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر رضوی از شنبه ۱۶ تیرماه آغاز و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی درباره برنامه شب شهادت امام صادق (ع) گفت: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد و در ادامه حجت الاسلام مهدی ماندگاری به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در پایان نیز میثم مطیعی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‎خوانی خواهند پرداخت.

وی تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهمترین برنامه‎های آستان قدس رضوی معرفی و اعلام کرد: مراسم روز شهادت امام صادق (ع) طی دو بخش در رواق امام خمینی (ره) و عرصه میدان شهدا برگزار می‎شود.

حسینی افزود: بخش اول مراسم روز شهادت امام صادق (ع) راس ساعت ۹ صبح در عرصه میدان شهدا با مدیحه سرایی و روضه خوانی آغاز می‏‌شود و عزاداران به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‏کنند.

وی ادامه داد: بخش دوم نیز ساعت ۱۰:۳۰ با قرائت قرآن، زیارت امین الله و بیان احکام آغاز خواهد شد و در ادامه این مراسم آیت‌الله علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: برنامه شام شهادت امام صادق (ع) نیز شامگاه دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی برگزار می‏‌شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق (ع) ویژه عموم زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها