آیت الله علم الهدی:
اندیشه منهای خدا در زندگی انسان یعنی فکری که شیطان آن را آرایش میدهد
امام جمعه مشهد مقدس بیان داشت: اندیشه منهای خدا در زندگی انسان یعنی فکری که شیطان آنرا آرایش میدهد و سبب انجام اعمال شیطانی میشود و فرد لشکر شیطان میشود.
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله علم الهدی امروز در ادامه جلسات تفسیر سوره «فتح» که هر روز ماه مبارک رمضان در محل مهدیه مشهد برگزار میشود، بیان داشت: ذات مقدس الهی بعد از افشاگری عذرتراشی منافقین دو نکته را متذکر میشود، اول اینکه قدر مشترک بین کفار و منافقین و فاسدین خدا ناباوری است
وی گفت: گناه در درگاه خدا دو شکل است، اول لغزش و خطایی است که براساس مشکلات و گرفتاریها انجام میدهد و بعد که متوجه شد و توبه کرد خدا میبخشد. اما گاهی گناه برخورد با خدا است و مداوم در گناه و معصیت است و حتی گناه برایش عادی شده است و قبح گناه در چشمش ریخته است، این گناه قدر مشترک با کفر دارد.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: انسان منافق هم قدر مشترک با کفر دارد، خدا در اینجا میفرماید «وَ مَنْ لَمْ یُؤْمِنْ بِاللَّـهِ وَ رَسُولِهِ فَإِنَّا أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ سَعِیراً» هرشکل از این خدا ناباوری منافق یا فاسق با کافرین یکی هستند و سرنوشتشان سعیر است و این نکته دوم این آیه است
نماینده، ولی فقیه در استان افزود: سعیر در لغت آتشی که شعله ور شده و به منتهای درجه شعله وری برسد. این شعله گاهی قدرت محرکه پیدا میکند و اینجا یعنی شعله افراد را بلند میکند و در خود قرار میدهد.
وی گفت: اما معنای دوم سعیر دیوانه است که جنونش به حدی رسیده که خود را به در و دیوار میزند و هرچه جلوش بیاید خراب و نابود میکند. شدت عذاب دوزخ و جهنم به گونه میشود که اینها را به این شکل دیوانه میکند، در هر دو حالت این سرنوشت افراد خدا ناباور است.
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به رحمت الهی افزود:اما خدا انسان را به جرم ناباوری خدا در آتش نمیاندازد، آدمی که خدا را باور نکرد افکاری در او ایجاد میشود که سبب تسلط شیطان و زینت این اندیشهها توسط شیطان در او میشود و اینها سبب انجام کارهایی میشود که سبب عذاب و سعیر میشود
آیت الله علم الهدی بیان داشت: اندیشه منهای خدا در زندگی انسان یعنی فکری که شیطان آنرا آرایش میدهد و سبب انجام اعمال شیطانی میشود و فرد لشکر شیطان میشود. صورت دوم این عمل در آخرت سعیر است. انسان خدا ناباور فکر و دل و عملش فساد است، آخر همه این فسادها آتش جهنم و سعیر است و زندگی ابدیش همین است
وی گفتک انسان باید در همه وجوه زندگی خدا را باور کند، برخی در شب قدر خدا را باور کردند، اما در یک حرکت سیاسی که میخواهند با رهبری یا دین خدا زاویه پیدا کند خدا را باور نکردند. اگر در یک جای زندگی خدا را باور کردیم، اما در ده جای دیگر خدا را باور نکردیم جز خدا ناباورانیم. باید بدانیم «وَ لِلَّـهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ یَغْفِرُ لِمَنْ یَشاءُ وَ یُعَذِّبُ مَنْ یَشاءُ وَ کانَ اللَّـهُ غَفُوراً رَحِیماً»
آیت الله علم الهدی افزود: همه چیز ما در اختیار خدا است وهرکجا بخواهد انسان خدا ناباوری را از منجلابی که در آن است رها کند انجام میدهد و او را هدایت میکند، عکس این هم ممکن است. هیچ یک از ما نسبت به آینده خود تضمین نداریم و ممکن است بخاطر پول و شهوت و ثروت خدا از ذهن و زندگی ما برود. اصل در خدا عذاب نیست بلکه مهربانی و غفران است، اما باید کاری کنیم این مهربانی و غفران شامل ما بشود
بر گرفته شده از alamolhoda.com
وی گفت: گناه در درگاه خدا دو شکل است، اول لغزش و خطایی است که براساس مشکلات و گرفتاریها انجام میدهد و بعد که متوجه شد و توبه کرد خدا میبخشد. اما گاهی گناه برخورد با خدا است و مداوم در گناه و معصیت است و حتی گناه برایش عادی شده است و قبح گناه در چشمش ریخته است، این گناه قدر مشترک با کفر دارد.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: انسان منافق هم قدر مشترک با کفر دارد، خدا در اینجا میفرماید «وَ مَنْ لَمْ یُؤْمِنْ بِاللَّـهِ وَ رَسُولِهِ فَإِنَّا أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ سَعِیراً» هرشکل از این خدا ناباوری منافق یا فاسق با کافرین یکی هستند و سرنوشتشان سعیر است و این نکته دوم این آیه است
نماینده، ولی فقیه در استان افزود: سعیر در لغت آتشی که شعله ور شده و به منتهای درجه شعله وری برسد. این شعله گاهی قدرت محرکه پیدا میکند و اینجا یعنی شعله افراد را بلند میکند و در خود قرار میدهد.
وی گفت: اما معنای دوم سعیر دیوانه است که جنونش به حدی رسیده که خود را به در و دیوار میزند و هرچه جلوش بیاید خراب و نابود میکند. شدت عذاب دوزخ و جهنم به گونه میشود که اینها را به این شکل دیوانه میکند، در هر دو حالت این سرنوشت افراد خدا ناباور است.
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به رحمت الهی افزود:اما خدا انسان را به جرم ناباوری خدا در آتش نمیاندازد، آدمی که خدا را باور نکرد افکاری در او ایجاد میشود که سبب تسلط شیطان و زینت این اندیشهها توسط شیطان در او میشود و اینها سبب انجام کارهایی میشود که سبب عذاب و سعیر میشود
آیت الله علم الهدی بیان داشت: اندیشه منهای خدا در زندگی انسان یعنی فکری که شیطان آنرا آرایش میدهد و سبب انجام اعمال شیطانی میشود و فرد لشکر شیطان میشود. صورت دوم این عمل در آخرت سعیر است. انسان خدا ناباور فکر و دل و عملش فساد است، آخر همه این فسادها آتش جهنم و سعیر است و زندگی ابدیش همین است
وی گفتک انسان باید در همه وجوه زندگی خدا را باور کند، برخی در شب قدر خدا را باور کردند، اما در یک حرکت سیاسی که میخواهند با رهبری یا دین خدا زاویه پیدا کند خدا را باور نکردند. اگر در یک جای زندگی خدا را باور کردیم، اما در ده جای دیگر خدا را باور نکردیم جز خدا ناباورانیم. باید بدانیم «وَ لِلَّـهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ یَغْفِرُ لِمَنْ یَشاءُ وَ یُعَذِّبُ مَنْ یَشاءُ وَ کانَ اللَّـهُ غَفُوراً رَحِیماً»
آیت الله علم الهدی افزود: همه چیز ما در اختیار خدا است وهرکجا بخواهد انسان خدا ناباوری را از منجلابی که در آن است رها کند انجام میدهد و او را هدایت میکند، عکس این هم ممکن است. هیچ یک از ما نسبت به آینده خود تضمین نداریم و ممکن است بخاطر پول و شهوت و ثروت خدا از ذهن و زندگی ما برود. اصل در خدا عذاب نیست بلکه مهربانی و غفران است، اما باید کاری کنیم این مهربانی و غفران شامل ما بشود
بر گرفته شده از alamolhoda.com
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار