خبرهای داغ:
عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد:

تندخویی از عوامل اصلی ایجاد جرم در نیروهای مسلح

مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع جرم ایراد ضرب و جرح عمدی صبح امروز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران استان قزوین در سالن اجتماعات 29 فروردین قرار گاه عملیاتی لشگر 16 زرهی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۵۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع جرم ایراد ضرب و جرح عمدی صبح امروز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران استان قزوین در سالن اجتماعات 29 فروردین قرار گاه عملیاتی لشگر 16 زرهی برگزار گردید.
سرهنگ عزیزی عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح در این در مراسم گفت:عوامل پیشگیری در نیروهای مسلح باید تنوع ماموریت ها منطبق بر حفظ انقلاب اسلامی باشد و جوانان شایسته ای در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب پرورش دهیم.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرائم و ضرب و جرح در نیروهای مسلح تندخویی می باشد افزود: خوش خلقی یکی از عوامل مهم در جذب افراد می باشد و طبق فرموده مولا علی علیه السلام خشونت بخشی از جنون است که باید برای کنترل خشم در نیروهای مسلح برنامه ریزی مدون انجام شود و یکی از دلایل مهم در بروز این اتفاقات به سو مدیریت و مشکلات رفتاری در رده های مختلف در تعامل با زیر مجموعه می باشد.
عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در ستاد کل نیروهای مسلح تمام آمارها آنالیز شده و در جهت رفع و ریشه یابی آن اقدام می شود افزود: ضعف عزت نفس و اختلال شخصیت از عوامل دیگر خشونت بوده که روحانیون و نمایندگان عقیدتی در نیروهای مسلح باید بر روی این موضوعات تمرکز کرده و در رفع و حل ریشه ای آن تلاش کنند.
سرهنگ عزیزی اظهار داشت: رابطه و تعاملات نامناسب هم از دیگر عوامل ایراد ضرب و جرح بوده که در سیستم ها و مراکز علمی وآموزشی باید روابط اجتماعی تعریف گردد تا حریم ها حفظ شود، پرخاشگری هم ریشه همه این حوادث و اتفاقات بوده که در مجموعه های مختلف هر فرد یا گروه ها را باید به رسمیت بشناسیم تا به تقابل کشیده نشود.
وی تصریح کرد: بعد از اعتیاد و روسپی گری، نزاع و درگیری جز جرایم اجتماعی در کشور شناخته می شوند و نیروهای مسلح برای حفظ نظام باید در کنار هم باشند تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند،برای بهتر شدن شرایط و کاهش ضرب و جرح باید به روزشوند و در این زمینه فرماندهان و روحانیون و سایر نهادها برای انطباق با نسل جدید نیاز به تغییر دارند.
عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نمی توانیم سرباز دهه ۹۰ را با رویکرد دهه شصت تربیت کنیم و فرماندهان، روسا و مسوولان و سازمان قضایی نیروهای مسلح در همه رده های نظامی باید دستورالعمل ها را که دچار نقص هستند اصلاح کنند.
سرهنگ عزیزی ضمن توجه به فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و قانون مندی گفت: قانونمندی جامعه ریشه در ساختار ایران اسلامی دارد و با اصلاح فرهنگ و قانون پذیری رشد جرایم کاهش پیدا می کند.
این مسوول افزود: از موارد دیگر پیشگیری از جرم شناخت اقوام بوده که برخی رفتارها در تعارض با فرهنگ قومیت ها است و سیستم های مسئول باید موارد حساس را شناسایی و طبق تحلیل کارشناسی شده مراقبت نمایند.
وی در پایان اظهار داشت: بیشتر درگیری ها در اوقات فراغت رخ داده که به خاطر عدم غنی سازی درست اوقات فراغت بوده و نسل امروز باهوش تر حساس تر و آگاه تر بوده و برانگیختگی شدید و کم بودن آستانه تحمل از ویژگیهای نسل فعلی ماست که نسبت به گدشته آستانه تحمل پذیری آنها کمتر بوده است.
1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها