خبرهای داغ:
توسط مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قزوین صورت گرفت:

اعلام برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر در قزوین

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قزوین، برنامه های این کمیته را در دهه فجر اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۴۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قزوین بیان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه های مختلفی در سطح استان قزوین اجرا می شود که کمیته مساجد دهه فجر استان هم به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای برنامه های متعدد و جذابی را در مساجد سطح استان برنامه ریزی کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش ائمه جماعات، اعزام روحانیون و سخنرانان تأثیرگذار به روستاها در دهه فجر از طریق سازمان تبلیغات، اعزام مشاوران و حقوقدانان به مساجد از طریق بسیج محلات و شناسایی مساجد دارای ظرفیت در روستاهای استان و اجرای برنامه 10 شب 10 برنامه توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از جمله برنامه های کمیته مساجد در ایام مبارک دهه فجر است.
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قزوین اضافه کرد: ازدیگر برنامه های دهه فجر، برگزاری همایش نقش مساجد و روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی است که روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می شود که روحانیون، ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از جمله شرکت کنندگان در این مراسم هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سال پیروزی، مقرر شده است تا در 40 مسجد شاخص استان جشن دهه فجر برگزار شود که با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده شاهد برگزاری جشن انقلاب در 40 مسجد استان خواهیم بود.
حجت الاسلام رمضانی توضیح داد: طرح ختم صلوات و ختم قرآن کریم، قرائت 2 صفحه از قرآن کریم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در دهه فجر و هدیه به ارواح مطهر شهدا و امام خمینی (ره)، غبارروبی مزار شهدا در یکی از ایام دهه فجر، پخش نواهای انقلاب قبل از نماز مغرب و عشاء از بلندگوهای مسجد، برگزاری نمایشگاه کتاب، پوستر و دفتر تحریر ایرانی اسلامی، برگزداشت شهدای انقلاب محله، پخش کلیپ و مستندات انقلابی در مساجد، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر از دیگر برنامه هایی است که در دهه فجر در استان اجرایی می شود.
وی افزود: برگزاری نشست سیاسی، مسابقه روزنامه دیواری، تجلیل از مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی، برپایی نمایشگاه فجر، برپایی مراسم جشن انقلاب لاله ها همراه با دعوت از مبارزان انقلابی و اجرای سرود و غیره از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد استان قزوین برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در ایام دهه فجر در مساجد اجرا می شود، اجرای تئاتر است که 10 مسجد در قزوین انتخاب شده که هر شب در یکی از مساجد شاهد اجرای تئاتر توسط گروه های نمایشی با موضوعات مرتبط با این ایام خواهیم بود.
وی با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با برنامه ریزی انجام شده برنامه های متنوعی را در ایام مبارک دهه فجر اجرا می کنند که این برنامه ها در قالب برنامه های معرفتی، فرهنگی هنری و تفریحی و سرگرمی برگزار می شود.
حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: برگزاری گفتمان هایی با موضوعات بررسی جایگاه جمهوری اسلامی در جهان معاصر، بررسی ریشه های انقلاب، نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی، بررسی حکومت اسلامی و نظام های غربی، نقش مقام معظم رهبری در استمرار موفقیت های جمهوری اسلامی و بررسی دستاوردهای جمهوری اسلامی و برگزاری پرسمان های دانش آموزی با موضوعات ولایت فقیه، قانون گرایی، مدگرایی و هویت ملی از جمله برنامه های کانون های مساجد است.
وی تأکید کرد: آذین بندی فضای مسجد و محله، برگزاری مسابقات سرود کلاسی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات نقاشی، نشریات دیواری، مشاعره فجر، مقاله نویسی، نامه ای به شهدای انقلاب و حضور در گلزار شهدا از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان در ایام دهه فجر است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: تجلیل از برترین های کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری مسابقه حرکات نمایشی ورزش های رزمی، برگزاری ایستگاه خلاقیت، برگزاری مسابقه ساخت کاردستی ها بازیافتی و غیره از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون های مساجد استان اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقارن یافته از همین رو مقرر شده است تا با رعایت حرمت این ایام، برنامه های دهه فجر برگزار شود.
حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: آخرین و مهمترین برنامه دهه فجر، راهپیمایی 22 بهمن است که در این مراسم هم اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همپای مردم ایران اسلامی حضوری پرشور و با شکوهی را به نمایش خواهند گذاشت.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها