در پیام رئیس دانشگاه پیام‌نور به همایش ملی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی مطرح شد:

مسجد دانشگاه جذاب‌ترین مرکز تجمع برای برپایی مجامع دانشجویی

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: مجامع دانشجویی باید جذاب‌ترین مرکز تجمع خود را مسجد دانشگاه بدانند.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۵۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدرضا زمانی پیامی خطاب به همایش ملی "نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی" که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

نماز به عنوان بارزترین جلوه ارتباط خالق با مخلوق و مسجد به عنوان مکانی مقدس برای انجام این فریضه، نقش بی‌بدیل و مهمی در حرکت بشر به‌سوی کمال دارد.

جوانان، خصوصاٌ جوانان دانشگاهی به عنوان آینده‌سازان و بزرگترین سرمایه‌های کشور در پی دست یافتن به بینشی پویا، متحول و جدید نسبت به زندگی بوده و برای دستیابی به آن هر تلاشی را پذیرا هستند و نماز و مسجد می‌تواند در تأمین نیاز‌های معنوی آن‌ها بسیار موثر باشد.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی نقش غیرقابل انکاری در آموزش و تبلیغ فرهنگ اقامه نماز داشته و از ارکان اصلی نهادینه‌کردن برپایی نماز در بین جوانان هستند.

اقامه نماز در جامعه و دانشگاه از یک سو سببرشد و پیشرفت انسان‌ها شده و از سوی دیگر نیز عامل ارتقاء سلامت و حیات متعالی جامعه انسانی و دانشگاهی کشور بوده و بازدارنده از تباهی‌ها و زشتی‌ها بوده و می‌تواند زمینه تحقق اهداف والای حاکمیت اسلامی را در دانشگاه‌ها فراهم سازد.
بدون تردید راه‌هخای جذب جوانان به برپایی نماز و آگاه کردن آن‌ها از ارزش و اهمیت آن بسیاذمتنوع و متناسب با شرایط فردی و اجتماعی جوانان بوده است و به فرمود: ه مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان جایگاه امن و مورد اعتماد جوانان، بستر‌های رشد و تعمال بیشتر دانشجویان با امام جماعت و اقامه نماز را فراهم سازد به‌طوری که مجامع دانشجویی جذاب‌ترین مرکز تجمع خود را مسجد دانشگاه بدانند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها