خبرهای داغ:
استاد دانشگاه شاهرود:

ارتباط بین والدین و فرزندان حلقه مفقود عصر حاضر

دکتر آهویی در جلسه آموزش خانواده دبستان سعدی روستای دیزج گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی نسل‌ها نیز پیشرفت کرده اند و ما امروز مشاهده می‌کنیم که خانواده‌ها دارای مشکلات فراوانی هستند که مهمترین آن‌ها ارتباط بین اولیا و دانش آموزان است که یک حلقه مفقوده می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۲۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر آهوی در جلسه آموزش خانواده دبستان سعدی دیزج که به همت واحد بسیج دانش آموزی سعدی با حضور اولیاء دانش آموزان در نمازخانه این دبستان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به موضوع فرزند پروری و آسیب‌های اجتماعی به پیشرفت تکنولوژی اشاره کرد و گفت: در دوران قدیم تکنولوژی اینقدر پیشرفت نکرده بود و ساختار سنتی خانواده‌ها بر مبنای خانواده و صحبت و بحث و تلاش و کوشش انجام می‌شد.
وی افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی نسل‌ها نیز پیشرفت کرده اند و ما امروز مشاهده می‌کنیم که خانواده‌ها دارای مشکلات فراوانی هستند که مهمترین آن‌ها ارتباط بین اولیا و دانش آموزان است که یک حلقه مفقوده می‌باشد.
آهویی خاطر نشان کرد: علت این موضوع در این است که خانواده‌ها با علم روز جلو نرفته اند و فرزندان احساس می‌کنند خانواده از آن‌ها عقب است و ارتباط دو سویه مانند گذشته در روابط اعضا خانواده نیست و شکاف بین اعضا خانواده ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در این زمینه ابزار محبت و دوستی با فرزندان است بیان کرد: امروز با ارتباطات گسترده فناوری و تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی و حضور نوجوانان و جوانان در این شبکه ها، محبت و دوستی را هم در این محل جستجو می‌کنند و هنر شما والدین است که آن‌ها را جذب خود کنید.
ارتباط بین والدین و فرزندان حلقه مفقود عصر حاضر
استاد دانشگاه شاهرود با تاکید بر اینکه باید تلاش کنید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرید گفت: فرزندان اگر بدانند که خانواده‌های آنان مسلط به فضای مجازی و شبکه‌ها هستند و فعالیت آن‌ها را رصد می‌کنند نه اینکه نارحات شوند بلکه خوشحال هم می‌شوند که والدین آن‌ها این فضا را درک و آن‌ها را مدیریت و همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا با ابراز محبت و دوستی فرزندان را در کانون گرم خانواده حفظ کرد و از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی دور نگهداشت و آن‌ها را در این فضا همراهی کرد و نگذاشت تنها در آن فضا سرگردان باشند.
در این جلسه اولیا نیز به بیان پرسش‌های خود در زمینه فرزند پروری و آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها