خبرهای داغ:
مسئول کاروان پیاده‌روی یاران خراسانی خبر داد

برگزاری اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدان

مسئول کاروان پیاده‌روی یاران خراسانی با اشاره به برگزاری اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدان به حرم رضوی گفت: این حرکت برای اولین بار در همدان انجام پذیرفته که طی آن و برای اولین مرحله تعداد 150نفر از رهپویان حریم رضوی به سوی مشهد حرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۶۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

برگزاری اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدانرضا مرتضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدان تا حرم آن حضرت آغاز شد.

وی افزود: این حرکت برای اولین بار در همدان و با هماهنگی آستان قدس رضوی انجام پذیرفته که در طی آن و برای اولین مرحله تعداد 150نفر از رهپویان حریم رضوی ضمن ثبت نام و پذیرش در سامانه صبح روز 24 آبان ماه از محل  حرم مطهر امام‌زاده عبدالله(ع) به سوی مشهد حرکت کرده‌اند.

مسئول کاروان پیاده‌روی یاران خراسانی عنوان کرد: برنامه‌ریزی اعلام شده این کاروان از تاریخ 25 آبان ماه حرکت پیاده‌روی خود را از محل قدمگاه به سوی شهر مشهد و در نهایت حرم رضوی ادامه داده و پس از دو روز توقف و زیارت مضجع شریف آن حضرت به همدان باز خواهند گشت.

وی با اشاره به اینکه  امسال به دلیل مهیا نشدن برخی زیر‌ساخت‌ها فقط آقایان برای برنامه پیاده‌روی انتخاب شده‌اند، گفت: هدف از این پویش به نوعی تجدید میثاق با آرمان‌های امام رضا(ع) و نیز بسترسازی برای آشنایی هرچه بیشتر پویشگران با شخصیت و سیره آن امام همام است.

مرتضایی با اشاره به تقارن این حرکت با پیاده‌روی اربعین  ادامه داد: به طور قطع فلسفه ماهوی این دو حرکت (پیاده‌روی اربعین و پیاده‌روی حرم رضوی) در یک امتداد و یا یک هدف است و آن قرار گرفتن در خط ولایت و امامت است.

وی عنوان کرد: شکی نیست که همه ائمه ما رسالتی واحد را در یک خط سیر متعالی در دستور کار قرار داشته‌اند و امیدواریم که این پویش و حرکت به نقطه عطف خود که ظهور آخرین ذخیره الهی است منتهی و منتج شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات