خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:

امام رضا(ع) امام مناظره و مذاکره عزتمندانه بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه امام رضا(ع) امام مناظره و مذاکره عزتمندانه بود، گفت: دیپلماسی امام رضا(ع) این بود که برای روشن شدن حق با عزت مذاکره می‌کردند نه برای امتیاز دادن به دشمنان.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۹۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

امام رضا(ع) امام مناظره و مذاکره عزتمندانه بودحجت الاسلام محمدولی  دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) امام مناظره و مذاکره عزتمندانه بود.

وی افزود: برخی اشخاص می‌گویند امام رضا (ع) امام مناظره و مذاکره بود تا بدینوسیله دیپلماسی ذلت‌مآبانه خود را وجهه شرعی ببخشند؛ اما این فکر و خیال خام و خود پردازنده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: همگان می‌دانند که امام رضا(ع) با  مذاکراتی که با فرقه‌ها و نحله‌های گوناگون داشت، توانست صراط حقه نبوی را در میان جامعه گسترش دهد.

دارابی با بیان اینکه امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا و قبل از آن با افراد گمراه صحبت ‌کردند تا آنان را به راه راست هدایت کنند، گفت: صرف مذاکره در صورتی که برای روشن شدن حق باشد ایرادی ندارد و دیپلماسی امام رضا(ع) و امام حسین (ع) نیز همین بود که با عزت مذاکره می‌کردند نه برای امتیاز دادن به دشمنان؛ بلکه برای روشن شدن حقانیت خود دست به این اقدام می‌زدند.

وی افزود: حضرت امام رضا(ع) با هدف روشن شدن حقانیت تشیع، از تضارب آراء حمایت کرده و اجازه می‌دادند که هر فرقه‌ای دکترین خود را در مورد جهان بینی و دین ارائه دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: با این روش بود که تشیع در کشور ی مانند ایران که کشوری سنی مذهب بود در اذهان مردم جای پا باز کرد و زمینه سازی برای حکومت شیعی در ایران فراهم شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار