همزمان در ایام دهه کرامت؛

نوای «یا رضا(ع)» در شب شعر بهشت رضوان تربت جام طنین انداز شد

همزمان با دهه کرامت و برگزاری سلسله شب شعرهای هشت بهشت رضوان درخراسان رضوی نوای «یا رضا(ع)» با قریحه خوش شاعران آیینی کشوری، استانی و محلی در مجتمع فرهنگي و هنري ولايت شهرستان تربت جام طنین انداز شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۷۵۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در اين محفل ادبي معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: امروز دغدغه جدي براي فرهنگ و هويت ايراني اسلامي داريم که در 200 سال اخير مورد تهاجم فرهنگ بیگانه قرار گرفته است.

«یوسف اميني» با اشاره به فرازی از رهنمودهای مقام معظم رهبري در خصوص هویت فرهنگ اسلامی- ایرانی افزود: امروز فرهنگ غنی ملت ما با همه دسیسه های دشمنان قسم خورده با دو عنصر ايراني - اسلامي در هم آميخته و برنامه ريزي آنان را با چالش اساسی مواجه ساخته است.

وي یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان را  پرداختن به هويت ديني و ارزشي اسلامي دانست و تصريح کرد: ارائه برنامه متنوع در قالب کار فرهنگی و هنري گامي موثر در برابر هجوم رسانه اي استکبار جهاني است.

وی عنوان داشت: دشمن از طريق حضور توريست و ابزار هاي فرهنگي از قبيل چاپ کتب و نشريات همراه يا ابزار نوين اطلاع رساني در حال تغيير فرهنگ ايراني اسلامي مي باشد.

معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران داراي معادن غني فرهنگي و اسلامي مي باشد که کمتر به اين حوزه پرداختيم و لازم است اين معادن در قالب هنر تبديل به محصول قابل عرضه به جامعه و نسل هاي جديد که به شدت نيازمند هستند ارائه شود.

«امینی» ادامه داد: هنر از روح انسا ن ها سرچشمه مي گيرد و تاثير گذاري آن از علم بيشتر است و هنر موثرترين عامل در انتقال مفاهيم ديني به جامعه مي باشد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر جامعه ما دچار معظلات اجتماعي شده است چاره کار احياي اخلاق و رجوع به معارف اسلامي و اين وظيفه هنرمندان است که منابع غني معارف اسلامي را قالب آثار هنري تبديل محصول کنند.

در ادامه رئيس اداره ارشاد اسلامي تربت جام گفت: از 40 اثر واصله از شاعران آیینی به دبيرخانه شب شعر هشت بهشت رضوان تعداد 15 اثر انتخاب و در این محفل ادبی قرائت شد.

نعمت الله فياض افزود: تربت جام با داشتن مفاخر بسيار درعرصه هنر خراسان بزرگ مي درخشد که هميشه توانسته گام هاي موثري در فرهنگ، ادب و هنر بردارد.

وي با اشاره به مفاخر جام عنوان داشت: شاعران بزرگ اين خطه توانسته اند ارادت خود را به اهل بيت(ع) نشان دهند و در عرصه هاي بين المللي نام جام را پرآوازه کند.

درخور ذکر است؛ همزمان با دهه کرامت و برگزاری سلسله شب شعرهای هشت بهشت رضوان در خراسان رضوی نوای «یا رضا(ع)» با قریحه خوش شاعران آیینی کشوری، استانی و محلی در مجتمع فرهنگي و هنري ولايت شهرستان تربت جام طنین انداز شد.

گفتنی است؛ این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، بنياد بین المللی امام رضا عليه السلام ، کانون بسیج هنرمندان و انجمن ادبی جام  با حضور معاون مدير کل ارشاد و حضور شاعران کشوري، استاني و محلي برگزار و در پايان با اهدای لوح سپاس و هداياي نفيس از صاحبان آثار برتر تجلیل شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها