خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

16هزار و700هکتار آبیاری مدرن تاپایان تیرماه تکمیل وبهره‎برداری میشود

استاندار قزوین گفت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان قزوین در حال انجام است در حالی که تنها ۵ هزار هکتار از آن به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۸۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: عملکرد جهاد کشاورزی در اجرای طرح آبیاری نوین در استان قزوین کند و غیرقابل دفاع است.

وی افزود: باید بپذیریم که کمبود آب در کشور و استان قزوین جدی است و با بحران در این زمینه مواجه هستیم که باید به سرعت از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم و منابع آبی را حفظ کنیم.

همتی بیان کرد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان قزوین اجرای 22 هزار هکتار آبیاری مدرن مصوب شد که تا پایان تیرماه 16 هزار و 700 هکتار آن تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در شرایطی که بیش از 90 درصد منابع آبی استان و کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود باید بتوانیم بسرعت طرحهای نوین آبیاری را عملیاتی کنیم تا از منابع آبی صیانت شود.

وی یادآورشد: با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت که تا 75 درصد پیش بینی شده انگیزه مناسبی برای مشارکت کشاورزان ایجاد شده و انتظار داریم با اجرای طرح های تجمیعی در بخش آبیاری مدرن بتوانیم به نیازهای کشاورزان پاسخ داده و از منابع آبی هم حفاظت کنیم.

همتی گفت: امیدواریم کشاورزان و باغداران با همکاری در اجرای طرح های آبیاری به ما کمک کنند تا به صورت متمرکز بتوانیم این کار را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا پیش از دولت تدبیر و امید، 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری های نوین قرار داشت.

همتی ادامه داد: در دولت یازدهم اجرای روش های آبیاری مدرن در سطح 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین در دست اجرا است که کار مربوط به اجرای این طرح ها در پنج هزار هکتار به پایان رسیده است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها