خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد:

سواد رسانه‌ای بهترین راهکار برای مبارزه با تهدیدهای فضای مجازی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: بالابردن سواد رسانه‌ای بهترین راهکار برای مبارزه با آفت‌های فضای مجازی است که با مدیریت صحیح و همکاری مناسب میان خانواده‌ها و مسئولین میسر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۷۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت فضاهای مجازی و معضلات آن در جامعه امروز اظهار کرد: با دو رویکرد متفاوت فرصت و تهدید می‌توان به نقش و تاثیرات فضاهای مجازی در جامعه امروز نگریست.

وی در خصوص تهدیدهای فضای مجازی تشریح کرد: آسیب‌های فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی و هم‌چنین اجتماعی تهدیدکننده جامعه و افراد است.

این مسئول افزود: آسیب‌های جسمی و معنوی چون تغییر در اعتقادات و باورهای فرد، تغییر در اخلاق و معنویات، بروز افسردگی، وسواس، اضطراب، استرس و تشکیک از اصلی‌ترین آسیب‌های فردی استفاده نامناسب از فضاهای مجازی است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد: خانواده اولین عنصر تشکیل دهنده جامعه است که در سعادت و شقاوت جامعه نقشی مهم را ایفا می‌کند.

نظری اضافه کرد: تحکیم بنیان خانواده از ابتدایی ترین دستورات و آموزه‌های دینی ما است و خانواده از نظر اخلاقی، اعتقادی و رفتاری نقشی مهم را در سلامت جامعه عهده‌دار است.

وی ادامه داد: متلاشی کردن خانواده اولین تهدید فضاهای مجازی است و دشمن می‌خواهد از این طریق مادران را از وظیفه مادری دور کرده و دور هم بودن و روابط اجتماعی را در بین افراد کاهش دهد.

این مسئول تبیین کرد: پدر و مادری که خود غرق در فضاهای مجازی هستند هرگز نمی‌توانند نظارت چندان مناسبی را بر روی فرزندان خود داشته باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: افزایش آمار طلاق، افزایش روابط نامشروع، ترویج بحث الهه‌گری، افزایش ارتباطات غیرحلال، افزایش فسادهای مالی، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی از دیگر آسیب‌های استفده نامناسب از فضاهای مجازی است.

نظری اذعان کرد: تغییر نگرش اعضای جامعه به بحث الگوها و مدها، تغییر ارزش‌ها، کم اهمیت نشان دادن موضوع عفاف و حجاب از اصلی ترین تهدیدهای فضای مجازی در اجتماع است.

وی افزود: ترویج قانون‌شکنی و مطالبات غیرقانونی، ایجاد اختلاف بین اعضای جامعه و ترویج پیام‌های بدون مبنا و ریشه وبدون استناد که باعث التهاب در جامعه می‌شوند از دیگر تهدیدات فضاهای مجازی در جامعه است.

این مسئول مبارزه منفی با فضاهای مجازی را منفی عنوان کرد و گفت: بالابردن سواد رسانه‌ای بهترین راهکار برای مبارزه با آفت‌های فضای مجازی است که با مدیریت صحیح و همکاری مناسب میان خانواده‌ها و مسئولین میسر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در خاتمه متذکر شد: ما باید استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیریم و از آن به عنوان فرصتی برای آموزش اندیشه‌ها و آموزه‌های قرآنی استفاده کنیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها