خبرهای داغ:
رئیس شبکه بهداشت و درمان استان سمنان:

روند رشد جمعیت در ایران همچنان ادامه دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان سمنان گفت: روند رشد جمعیت در ایران همچنان ادامه دارد و استنباط های برخی مبنی بر قطع رشد جمعیت و یا کاهش جمعیت در ایران غلط است.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۳۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از گرمسار، جعفر جندقي در همايش تبيين سياست هاي نوين جمعيتي در گرمسار اظهار داشت: در جامعه امروز جمعیت جوان تشکیل دهنده نیروهای تازه نفس و شاداب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با کاهش این قشر از جمعیت نیروی کار و شادابي جامعه نیز از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج به روند رشد جمعیتی کشور لطمه خواهد زد، افزود: کل جمعیت جهان در فاصله زمانی سال ۱۸۰۰ تا۲۰۰۰ میلادی بین یک تا سه میلیارد نفر جمعیت بوده است و این در حالی است که رشد جمعیت در ایران در سال۱۲۹۰ شمسی ۹ میلیون نفر بود و تا سال ۱۳۴۰ جمعیت ایران به ۲۲میلیون نفر افزایش یافت.

وی همچنین اذعان داشت: از سال ۱۳۴۹ هجری شمسی تا کنون روند رشد جمعیتی ایران در حال افزایش و پیشروی بوده است و هرگز این روند برخلاف باورهای غلط برخی افراد،قطع یا کاهش نیافته است.

جندقي تأكيد كرد: طی سالهای متوالی روند افزایش جمعیت به خوبی پیشرفت داشته است اما این آمار خیلی کند در حال افزایش است که باید به آن تسریع بخشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار