خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف گرمسار:

همایش جامع یاوران وقف در گرمسار برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان از برگزاری همایش جامع یاوران وقف در گرمسار خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۶۷۴۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام رضا نفری در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام دهه وقف، همایش جامع یاوران وقف روز دوشنبه هفته جاری همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب‌الزمان (عج) قلعه‌نو برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم، برنامه‌هایی از قبیل اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، سخنرانی، تقدیر از واقفان و خیران نیکوکار و اطعام حاضران اجرا خواهد شد.

نفری گفت: سنت حسنه وقف یکی از کارهای سفارش شده در اسلام بوده که بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و واقفان خیراندیش تا روز قیامت از آثار و برکات این کار خیر بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان یادآور شد: فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در بسیاری از موارد موقوفات می‌تواند راهگشای موانع و مشکلات اقتصادی پیش رو باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، موقوفات بسیاری در کشور وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها، هم برای عده‌ای از جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کرد و هم باعث رونق موقوفات شد.

نفری ضمن تقدیر از خیران نیکوکار و واقفان خیراندیشی که با وقف اموال خود، زاد و توشه‌ای برای قیامت خویش فراهم آورده‌اند، ادامه داد: وقف اموال نه‌تنها موجب از دست دادن آن‌ها نخواهد شد، بلکه برای همیشه تاریخ موجب حفظ و باقی ماندن اصل موقوفه می‌شود و آثار و برکات آن نیز پیوسته نصیب شخص واقف و عموم جامعه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: زحمات و نیکوکاری واقفان عزیز در قالب مادیات دنیوی قابل جبران نیست و اجر و پاداش شخص واقف در نزد خداوند متعال محفوظ خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها