خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

کلید اقتصاد مقاومتی در دست مردم است +تصاویر

مسول بسیج سازندگی گفت: مردم و مسولان باید با تغییر باورها به دنبال توسعه استان باشند و به سمت پتانسیل های مغفول مانده استان مانند معادن و ذخایر زیرزمینی، مرز، گردشگری ومحصولات کشاورزی استراتژیک مثل زرشک و زعفران حرکت کنند.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۹۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد زهرایی در همایش اقتصاد مقاومتی در جمع شرکت کنندگان در این همایش اظهار داشت: اینکه بپذیریم و باور کنیم که می توانیم در بحث اقتصاد مقاومتی موفق باشیم و روی پای خودمان بایستیم ، یکی از ماموریت های اصلی بسیج است.

مسول بسیج سازندگی استان با تاکید بر استفاده از برنامه و استراتژی مشخص، خاطرنشان کرد: تا استراتژی و برنامه های راهبردی مشخصی در زمینه اقتصاد مقاومتی نداشته باشیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که برنامه اقتصاد مقاومتی به درستی محقق شود.

وی تصریح کرد: در استان محروم، مرزی و دور افتاده اما با پتانسیل بالای خراسان جنوبی تا وقتی آمایش سرزمینی درستی نداشته باشیم و تا وقتی برنامه ریزی های ما برای توسعه اقتصادی استان تعریف درستی نداشته باشد، برنامه های اجرایی و توزیع اعتبارات ما نیز در این راستا نخواهد بود و در حد تقسیم و تسهیم اعتبارات بین دستگاههای اجرایی باقی خواهیم ماند.

زهرایی ادامه داد: نگاه جهادی به اقتصاد مقاومتی یعنی گذر از این مرحله و پذیرش این باور در دستگاهها و مدیران اجرایی که فارغ از برنامه های مرسوم عمل کنیم و نیاز به بیرون را کاهش دهیم.

مسول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی یک روی سکه، مردم هستند تاکید کرد: اگر دولت با تمام توان و پتانسیل وارد صحنه شود ولی مردم پای کار نباشند، حماسه ای اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به تغییر باورهای مردم بیان داشت: مردم جامعه ما مردم قدیم نیستند که با عرق جبین کار کنند بلکه نگاه مردم از فرهنگ کار و تلاش به سمت مصرف گرایی سوق پیدا کرده و اکثر مردم به دنبال شغل های کاذب هستند.

زهرایی با بیان اینکه دربحث اقتصاد مقاومتی باید مانند 8 سال دفاع مقدس عمل کرد،گفت:چطور مردمی که در 8 سال دفاع مقدس خون داده اند الان حاضر نمی شوند برای اقتصاد مقاومتی کاری انجام دهند ؟

مسول بسیج سازندگی استان افزود: در شرایط حاضر مطالبه بسیج از بسیجیان این است که به عنوان یک الگو،‌سرمشق بقیه افراد باشند و با عمل خود تبیین کننده راه درست برای مردم جامعه باشند.

وی با بیان اینکه کلید اقتصاد مقاومتی در دست مردم است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی بیرونی نیست، بلکه حرکات و رفتار روز مره من و شماست و اگر هر کدام از ما یک گام کوچک در راه اقتصاد مقاومتی برداریم همه مسائل حل خواهد شد.

زهرایی استان خراسان جنوبی را استانی دارای پتانسیل بالا دانست و اظهارداشت: علیرغم این پتانسیل بالا، دور افتادگی، بیابانی بودن، خشکسالی های متمادی، ‌مردم قانع و عدم مطالبه گری درست مردم و اعتبارات ناکافی برای استفاده از ظرفیت های استان دست به دست هم داده است تا استان موفقی نداشته باشیم.

مسول بسیج سازندگی استان افزود: اولین گام در راه توسعه استان تغییر باورهای مردم است بنابراین مردم و مسولان باید با تغییر باورها به دنبال توسعه استان باشند و به سمت پتانسیل های مغفول مانده استان مانند معادن و ذخایر زیرزمینی، مرز، گردشگری ومحصولات کشاورزی استراتژیک مثل زرشک و زعفران حرکت کنند.

وی استفاده از پتانسیل های استان توسط آمایش سرزمینی و کارگاههای زودبازده اقتصادی را از دیگر راه های توسعه استان دانست و گفت:مردم با کارگاههای زود بازده اقتصادی در سطح روستاها توانمند می شوند و وجود این کارگاه ها مسکنی زودگذر و کوتاه مدت است تا مردم بتوانند تا زمان اجرای برنامه بلند مدت روی پای خود بایستند.

برای مشاهده عکس ها بر روی آنها کلیک کنید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار