اعزام 122 دانش اموز دختر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس

اولین کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان خلیل آباد عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
کد خبر: ۸۵۸۷۱۲۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
حجت الاسلام علی نوری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خلیل آباد شب گذشته در حاشیه مراسم بدرقه راهیان نور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی ، هدف از اعزام این دانش آموزان به این سفر را افزایش معنویت آنان دانست و اظهار داشت: در جامعه ما بحث معنویت واقعا کم رنگ شده است.

وی اردوهای راهیان نور را یکی از مکان های افزایش معنویت خواند و خاطر نشان کرد: این دانش آموزان در بهترین مقطع سنی و دوران زندگی با هم سن و سالان خود به این اردو اعزام می شوند.

نوری همچنین تصریح کرد: بهترین موقعیت برای معنویت افزایی دانش آموزان است که به مناطق بروند و با یادمان ها آشنا شوند و مطمئناً هر کس رفته باشد با این تاثیرگذاری آشنا است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد گفت: سال گذشته ، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب شهرستان خلیل آباد در استان خراسان رضوی مقام اول را کسب کرد.

حسن صداقتی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد در حاشیه اعزام زائران راهیان نور اظهار داشت: این دانش آموزان اعزام می شوند تا با یادمانها و جانفشانی های شهدا آشنا شوند و بدانند که اگر در یک شب عملیات باران گلوله بر سر رزمندگان می بارید دور از ذهن نیست.

وی همچنین افزود: مناطق عملیاتی جنوب یک فضای معنوی فراروی دانش آموزان است و باید این دانش آموزان به نحو احسن از این فضا استفاده کنند.

صداقتی با بیان اینکه مناطق عملیاتی جنوب ، سرزمین های مقدسی است که قسمتی از تاریخ پرافتخار این کشور را رقم زده است خاطر نشان کرد: دانش آموزان اعزامی به مناطق جنوب باید حداکثر درک معنوی را از این مناطق داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر شهدا مظهر قدرت و اقتدار ما هستند قطعاً کربلای ایران به دلیل اینکه جایگاه و مدفن تعدادی از شهدای ما است و محل جانفشانی های فراوانی بوده است برای ما مقدس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد از کسب مقام اول اعزام دانش آموزان در سال ۹۳ خبر داد و اذعان نمود: سال گذشته به جهت برنامه ریزی های خوبی که مجموعه سپاه ، بسیج دانش آموزی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش داشتند، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب شهرستان خلیل آباد در استان خراسان رضوی مقام اول را کسب کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها