خبرهای داغ:
به دليل نامناسب بودن شرايط جوي؛

مكان برگزاري چهارمين جشنواره گردشگري زردآلوي بسطام تغيير كرد

رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: به دليل نامناسب بودن شرايط جوي، مكان برگزاري چهارمين جشنواره گردشگري زردآلوي بسطام تغيير كرد.
کد خبر: ۸۵۴۳۷۰۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، حميدرضا حسني اظهار داشت: محل برگزاري اين جشنواره از پارك شهيد مطهري به سالن ورزشي شهيد چمران بسطام انتقال يافت.

وي گفت: اين جشنواره امروز و فردا (بيست و نهم و سي ام تيرماه ) از ساعت 21 تا 23 و با حضور شماري از هنرمندان كشوري برگزار مي‌شود.

حسني افزود: جشنواره زردآلو با مشاركت شهرداري و شوراي اسلامي شهر نمونه گردشگري بسطام، اداره ميراث فرهنگي شاهرود، فرمانداري شاهرود، بخشداري بسطام، جهاد كشاورزي شاهرود و مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان برگزار مي‌شود.

وي هدف از برگزاري اين جشنواره را توسعه گردشگري منطقه، ترويج فرهنگ مصرف توليدات داخلي، آشنايي با خواص درماني اين محصول و ارتقاء كيفيت و توسعه صادرات زردآلو عنوان كرد.

حسني با اشاره به جاذبه‌هاي گردشگري بسطام اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي بسطام، مجموعه تاريخي بسطام است كه اين مجموعه دردوره هاي قبل از سلجوقي تا قاجار ساخته شده است.

وي افزود: اين مجموعه شامل بقعه امامزاده محمد بن جعفرصادق (ع)، آرامگاه بايزيد بسطامي، صومعه بايزيد، مسجد بايزيد، ايوان الجايتو، آرامگاه غازان، مسجد و منار سلجوقي و مسجد جامع و برج كاشانه و مدرسه شاهرخيه است.

وي با بيان اينكه، شركت كنندگان در اين جشنواره علاوه بر آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري بسطام، با نحوه جمع آوري و تبديل زرآلو به ساير مشتقات آشنا مي شوند، گفت:  بسطام يكي از مراكز عمده توليد زردآلو در استان سمنان است و زردآلوي بسطام از نظر ويژگي‌هاي ظاهري و كيفيت، منحصر به فرد است.

وي تاكيد كرد: اين محصول در بسطام با ساير ارقام مشابه در كشور تمايز دارد و برخي محصولات فرآوري شده آن از قبيل برگه زردآلو، قيسي و ... صادر مي‌شوند.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: برپايي نمايشگاه عرضه صنايع دستي و سوغات و ماشين آلات كشاورزي و باغداري از بيست و هفتم تا سي و يكم تيرماه از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره است.

گردشگران مي توانند در حاشيه شركت در اين جشنواره از جاذبه‌هاي گردشگري منطقه از جمله آبشار تنگه داستان، جنگل ابر، جنگل اولنگ، قطري، مجموعه تاريخي بسطام، باغ گردشگري اورس و ... بازديد كنند.

بسطام در شش كيلومتري شمال شاهرود واقع شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها