ایکس ری بندرامیرآباد در نوروز ۱۴۰۴ رونمایی می شود

وزیر اقتصاد و دارایی از انعقاد قرارداد ساخت شناور وزارت نفت توسط ایران صدرا خبر داد و گفت: ایکس ری بندرامیرآباد در نوروز ۱۴۰۴ رونمایی می شود.
کد خبر: ۹۵۹۹۷۲۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از کشتی سازی صدرا بهشهر اظهار کرد: با توجه به‌ دغدغه رهبری در راستای توسعه اقتصاد دریا محور باید از ظرفیت بنادر استفاده شود که با دستور رئیس جمهور اجرایی شد.

وی افزود: احیای ظرفیت تولیدی ایران صدرا یکی از برنامه هاست که در صنایع دریایی کشور فعال است.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: فرایند ساخت شناور در ایران صدرا ۱۰ سال متوقف بود که در دولت رئیسی ۵ فروند شناور جدید با افزایش اشتغال برای ۵۰۰ نفر و سرمایه گذاری مناسب در حال ساخت است.

خاندوزی گفت: استفاده از ظرفیت صدرا برای تعمیر کشورهای حاشیه خزر مهم است و امروز در سفر استانی شاهد در صف و نوبت بودن شناورها دیگر کشورهای حاشیه خزر توسط جوانان ایرانی هستیم که عایدات ارزی قابل توجه به همراه دارد.

وی افزود: با توسعه ایران صدرا توافقات خوبی انجام شد که با توجه به کمبود فضای فیزیکی و اراضی پشتیبانی، توسعه مکانی انجام خواهد شد که اشتغال بیشتر به همراه دارد.

خاندوزی اظهار کرد: بندرامیرآباد با مصوبه منطقه آزاد و پیگیری انجام شده شاهد توسعه بیش از پیش است و اولین کشتی رورو صدرا و خط آهن رورو بندر در حال تکمیل است که اعلام موافقت شد و با ترک تشریفات ‌مناقصه انجام شد که با تایید فن آوری پیشرفته را شاهد خواهيم بود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از ظرفیت گمرکی در شمال بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و مقصد تجاری و کالای اساسی کشور بود.

خاندوزی افزود: به محض تخصیص زمین برای ایکس ری در کمتر از یکسال در نوروز ۱۴۰۴ ایکس ری بندرامیرآباد رونمایی می شود.

وی گفت: از نکات توسعه ویژه و تفاهم امروز از حوزه نفت خزر با صدرا، ظرفیت نفتی و کشتی سازی است که در کنار ۵ فروند شناور جدید تفاهم جدید منعقد و شناور جدید برای وزارت نفت در قالب سفر منعقد و اجرایی می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار