وزیر جهاد کشاورزی:

دولت سیزدهم از طرح‌های گلخانه‌ای حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با گلخانه داران و کارآفرینان مازندران، از برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای و توسعه کشت گل و گیاه در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۵۰۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،سفر استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت به مازندران در اردیبهشت 1403 فرصتی را برای بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روستای وازیک در شهرستان محمودآباد فراهم کرد.

در این بازدید، محمدعلی نیکبخت ضمن دیدار با گلخانه داران و کارآفرینان این منطقه، از برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای و توسعه کشت گل و گیاه در کشور خبر داد.

وی بابیان اینکه حمایت دولت سیزدهم از طرح‌های گلخانه‌ای می‌تواند به رونق تولید، اشتغالزایی و توسعه صادرات غیرنفتی در این بخش کمک کند افزود: امیدواریم با حمایت‌های دولت و تلاش گلخانه داران، شاهد رونق روزافزون این صنعت در کشور و به‌خصوص در روستای وازیک باشیم.

نیکبخت در این بازدید بر لزوم توسعه گلخانه‌های مدرن، استفاده از فناوری‌های نوین و دانش روز در تولید گل و گیاه، برندسازی و بسته‌بندی مناسب محصولات و همچنین تسهیل در صادرات گل و گیاه تأکید کرد.وی در این سفر از برنامه‌های دولت برای اعطای تسهیلات بانکی، کمک‌های فنی و آموزشی و همچنین حمایت از صادرات گل و گیاه خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم استفاده از گلخانه‌های مدرن و سیستم‌های آبیاری نوین برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب تأکید کرد.

وی همچنین بر لزوم برندسازی و بسته‌بندی مناسب محصولات گلخانه‌ای برای حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی تأکید کرد.نیکبخت با اشاره به حمایت دولت از صادرات گل و گیاه گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی برای تسهیل در صادرات گل و گیاه دارد، ازجمله کاهش بروکراسی اداری، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و حمایت از حضور گلخانه داران در نمایشگاه‌های بین‌المللی.
 
وی اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران در تولید گل و گیاه، حمایت دولت سیزدهم از این بخش می‌تواند به رونق تولید، اشتغالزایی و توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند.
 
روستای وازیک به‌عنوان دهکده گل و گیاه شناخته می‌شود و سابقه‌ی دیرینه‌ای در تولید گل و گیاه زینتی دارد.در حال حاضر، 140 هکتار از اراضی این روستا به کشت گل و گیاه اختصاص دارد و سالانه 45 میلیون شاخه، اصله، گلدان و بوته انواع گل و گیاهان زینتی در فضای باز و گلخانه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود که 80 درصد آن به گل‌های آپارتمانی اختصاص دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار