زنجان-حجت‌الاسلام مصطفی حسینی یکی از آن طلبه‌هایی است که به همراه خانواده در روستای قاضی کندی دهستان اوریاد شهرستان ماهنشان زندگی می کند و توانسته است با کمک اهالی روستا اقدامات شایسته‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۹۸۷۹۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

 

امام روستایی که  دغدغه حل مشکلات مردم را داردبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ با توجه به  فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان در مناطق محروم و کم برخوردار ولزوم  ارتباط با اهالی روستاهای هدف برای ایجاد نقاط نمونه و الگو در امر سازندگی، پیشرفت و آبادانی جامع وسبک زندگی اسلامی- ایرانی روستایی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استقرار روحانیون داوطلب وجهادی  تحت عنوان امام روستا از ملزومات و ضروریات برای انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی،تربیتی، عمرانی ، سلامت و اشتغال و معیشت و...  در دهستان‌ها می باشد، و از این روحانی انتظار می رود که با انجام فعالیتهای مورد نیاز در عرصه های مختلف و ایجاد روحیه و انگیزه در مردم روستاهای محروم به معنای واقعی پیشرفت وآبادانی روستا را با همکاری و مشارکت عمومی خود مردم رقم بزند.

 

مهمترین عامل موفقیت در روستا مشارکت مردم است و فعالیت روحانی روستا اگر در مسجد و نماز خلاصه شود قطعاً به جایی نمی‌رسد. سیره و روش پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) نیز این نبوده است، آن حضرات در همه امور مردم حضور فعال داشتند. امام روستا نیز چنین وظیفه‌ای دارد اگر هدف تغییر و تحول و پیشرفت روستا باشد امام روستا باید با همکاری و هماهنگی مردم امور مختلف را پیش برده و با مشارکت مردم به حل مشکلات و آسیب‌ها بپردازد

 

حجت‌الاسلام مصطفی حسینی  یکی از آن طلبه‌هایی است که به همراه خانواده در روستای قاضی کندی دهستان اوریاد شهرستان ماهنشان زندگی می کند و توانسته است با کمک اهالی روستا اقدامات شایسته‌ای داشته باشد.

 

وی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه متولد سال ۱۳۳۸ در روستای قاضی کندی می باشد،گفت:پس از تحصیل در حوزه علمیه زنجان در مسجد جامع این استان در سنین جوانی برای خدمت به مردم به روستا برگشتم.

 

حجت الاسلام حسینی بااشاره به اینکه از سال ۹۶ همکاری خود را با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان آغاز کرده و علاوه بر کشاورزی و دامداری به عنوان امام روستا در این منطقه فعالیت میکنم، تاکید کرد:با عنایت خداوند متعال در طول مدت فعالیت خود با مشارکت و همکاری اهالی اقدامات مفید و موثری در روستا صورت گرفته است.

 

از تامین آب شرب تا ساخت خانه بهداشت

 

وی بااشاره به برخی از این اقدامات تصریح کرد: یکی از اصلی ترین دغدغه های روستاییان تامین آب کشاورزی و آب شرب بخصوص در فصل تابستان است که خوشبختانه با مشارکت اهالی،خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی تا حدودی این مشکل در روستای قاضی کندی و برخی روستاهای همجوار رفع شده است.

امام روستایی که  دغدغه حل مشکلات مردم را دارد

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: لوله کشی و آماده سازی سد خاکی در روستای کردی  با مشارکت مردم و همکاری قرارگاه به متراژ ۱۰۰۰ متر،احداث سد خاکی کوچک در روستای قاضی کندی و لوله کشی برای تامین آب کشاورزی به طول ۸.۵ کیلومتر و  لوله کشی آب شرب به طول ۲.۸ کیلومتر  نمونه ای از این اقدامات است.

 

وی به کانال کشی در روستای تازه کند برای تامین آب کشاورزی به متراژ ۲ هزار و ۶۰۰ متر به همت قرارگاه و خیرین اشاره کرد و افزود:ساخت سرویس بهداشتی و آشپزخانه برای مسجد و احداث پل بر روی رودخانه مابین روستای قاضی کندی و آرامستان با کمک خیرین از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

امام جماعت روستای قاضی کندی همچنین به خرید زمین جدید در کنار آرامستان قدیمی به منظور احداث آرامستان جدید اشاره کرد و گفت:در حال ساخت غسالخانه جدید در کنار آرامستان هستیم چرا که فاصله غسالخانه قبلی با آرامستان زیاد بود.

 

حجت الاسلام حسینی از ساخت خانه بهداشت در روستای تازه کند با حمایت یک پدر شهید و اهالی این روستا خبر داد و تصریح کرد:ساختمان قبلی بسیار قدیمی بود که با کمک این پدر شهید توانستیم ساختمانی جدید احداث کرده و به اهالی روستاها خدمت کنیم.

 

برگزاری کلاس احکام برای دانش آموزان و بانوان

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه روستای قاضی کندی تنها دارای یک مدرسه ابتدایی است،ادامه داد: یک روز در هفته به تدریس احکام در بین دانش آموزان مدرسه می پردازم.

امام روستایی که  دغدغه حل مشکلات مردم را دارد

وی بابیان اینکه کلاس احکام برای بانوان نیز برگزار میکند،خاطرنشان کرد:همچنین نماز جماعت ظهر وعصر هرروز در مسجد روستای قاضی کندی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم سری به مناطق محروم شهرستان ماهنشان زده و خود از نزدیک شاهد اقدامات و همکاری اهالی روستا و خیرین باشند که چگونه با کمترین امکانات خدمات رسانی کرده و دوشادوش یکدیگر در آبادانی روستا سهیم هستند، افزود:همچنین احداث یک سد خاکی در ابعاد متوسط می تواند گره گشای مشکلات آب کشاورزی روستای قاضی کندی و۵ روستای همجوار در فصل تابستان باشد.

 

وی با بیان اینکه زبان قاصر از محبت و خدمات اهالی روستاست گفت:از دهیار،شورا،اهالی روستا و خیرین تشکر و قدردانی می نمایم که همواره پای کار بوده و برای عمرمات و آبادانی روستا نهایت همکاری و تلاش را دارند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات