خبرهای داغ:
به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و روز دختر جشن باشکوهی با محوریت اجتماع دختران حاج قاسم (بناة المقاومه) در دبیرستان سمیه مقطع متوسطه دوم سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۲۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، اجتماع دختران حاج قاسم به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در دبیرستان سمیه به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر (س) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برگزار شد‌.

در این برنامه ضمن آذین بندی سالن ورزشی دبیرستان جشن باشکوهی همراه با مسابقات ورزشی در رشته های طناب کشی و توپ و سنگ برپا و از برترین ها تقدیر شد.

همچنین تجلیل از هم نامان حضرت معصومه (س) و دختران چادری از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بوده است.

زهرا وطنی پور از هادیان سیاسی بسیج ضمن تبریک روز دختر با محوریت خود پنداری های جنسیتی اظهار کرد: نگاه من به جنسیتم چه چیزی است؟ این جنسیت من چه الزامات، چه اقتضائات، چه بایدها و نبایدهایی دارد؟  کارکردش به چه شکل است؟

او افزود: امروزه به جنسیت مونث و بانوان طوری القا می کنند که از جنسیت خود احساس نارضایتی کنند و این باور را ایجاد کرده که اگر می خواهید به جای خوب برسید و در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشید باید شبیه به جنس مذکر شوید، رفتارها و ظاهر مردانه داشته باشید و این خصوصیت در تمام ظاهر و باطن فرد باید خود را نشان دهد.

هادی سیاسی بسیج با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) به نقل از پیامبر خاتم (ص) بیان داشت: امام فرمودند: «نعم الولد البنات» چه فرزندان خوبی هستند دختران که نرم، لطیف، ظریف و هنرمند هستند. اگر قرار باشد یک دختر سالم و آینده دار باشد از نظر اسلام باید خود را با رسالت اولیه دختر بودنش، سپس رسالت همسری، بعد رسالت مادری و در کنار آن پذیرش نقش های اجتماعی منطبق کنند.

وطنی پور تصریح کرد: نمونه بارز این خصوصیات در اسلام حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) هستند که به عنوان زنان شاخص جهان تشیع، بانوانی بودند که علاوه بر اینکه عرصه رسالت های اولیه و ذاتی خود را داشتند، در کنار آن فعالیت های اجتماعی خودشان را به صورت کاملا پررنگ و کاملا شجاعانه به خرج دادند.

گفتنی است پذیرایی این مراسم توسط گروه جهادی ام الشهید هاجربیگم سیادت پایگاه حضرت زینب (س) انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها