مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه پروژه جاده پدافندی مهران نقش مهمی در ساماندهی تردد زائران اربعین حسینی ایفا خواهد کرد، گفت: این پروژه تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از برگزاری کنگره اربعین حسینی به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۴۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: تاکنون پروژه جاده پدافندی مهران ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه‌ریزی، پیش‌بینی می‌شود تا قبل از برگزاری کنگره اربعین حسینی به بهره‌برداری برسد.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام افزود: این پروژه به طول ۷.۵ کیلومتر باهدف تسهیل در عبور و مرور زائران به‌ویژه در پیک سفر اربعین و همچنین دسترسی سریع‌تر مقامات و یگان‌های امدادی به مرز توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با اعتباری بالغ بر ۳۲۶ میلیارد ریال در حال انجام است.

 

 چشمه خاور عنوان کرد: ایجاد جاده پدافندی یکی از کارهای مهم امسال است که توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام در حال انجام است.

 

 وی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در ساماندهی تردد زائران اربعین حسینی و ارائه خدمات بهتر به آنان ایفا خواهد کرد، تأکید کرد: جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی از نظر امنیتی و پدافندی نیز حائز اهمیت است و امکان دسترسی سریع‌تر نیروهای امدادی به مرز را فراهم می‌کند.

 

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: این پروژه شامل عملیات خاک‌برداری به میزان ۲۰ هزار مترمکعب، خاکریزی ۱۳ هزار مترمکعب، اجرای بیس ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و آسفالت بیش از ۱۲ هزار تن به همراه احداث هفت‌دستگاه پل بزرگ و کوچک است.

ارسال نظرات