خبرهای داغ:
شاهرود_با امضاء تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی شاهرود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از حمایت این وزارتخانه برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۰۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷

حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، با امضاء تفاهم نامه‌ای به مدت ۵ سال بین دانشگاه صنعتی شاهرود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از حمایت این وزارتخانه برخوردار می‌شوند.
با هدف توسعه و بومی سازی تجهیزات، خدمات و کاربرد‌ها در راستای نیازمندی‌های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و به منظور بهره مندی از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه این موافقت نامه امضا و به اجرا درآمد. همچنین کمک به افزایش شناخت اعضای هیات علمی از فضای کار واقعی در جامعه و صنعت؛ تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، گسترش همکاری‌های پایدار علمی و پژوهشی بین دانشگاه و وزارت ارتباطات، استفاده مفید و موثر از امکانات آزمایشگاه‌ها و تجهیزات، جهت دهی به پژوهش‌های دانشگاه و گسترش دانش و فناوری کاربردی مورد نیاز جامعه و صنعت، شناسایی فناوری‌های مورد نیاز از سوی دانشگاه صنعتی شاهرود از دیگر اهداف ترسیم شده این موافقت نامه می‌باشد.
طی این تفاهم نامه با اعلام اولویت‌ها و محور‌های پژوهشی از سوی وزارت ارتباطات، دانشگاه صنعتی شاهرود پروپوزال‌های مرتبط را هدفمند و به این وزارتخانه ارسال می‌کند. همچنین در بخش فرصت مطالعاتی اعضاء هیات علمی می‌تواند در قالب این تفاهم نامه و به صورت فرصت مطالعاتی پژوهش‌های خود را با وزارت ارتباطات هم راستا نمایند.
از محور‌های کلان این تفاهم نامه می‌توان به فناوری‌های رادیویی، ارتباطات ماهواره ای، ارتباطات ثابت و مدیریت شبکه، هوش مصنوعی، حکمرانی داده و استاندارد‌های هوش مصنوعی، فناوری‌های پردازش فوق سریع، زیرساخت‌های ذخیره سازی، مرکز داده، زیرساخت‌ها و سکو‌های ابری و زیرساخت‌های تحلیل داده، دولت هوشمند، مدیریت دانش، تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، حکمرانی دیجیتال و خدمات پستی و مالی هوشمند، امنیت فضای سایبری و بالاخره فناوری‌های نوین نظیر کوانتوم، واقعیت افزوده، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی یاد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها