دهه کرامت تداعی کننده عزم و اراده آهنین زنان بزرگ جهان است .

امام جمعه چناران گفت: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان است. 
کد خبر: ۹۵۹۸۰۴۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت‌الاسلام تاجی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: از رسالت‌های ذاتی انقلاب و جمهوری اسلامی، احیای گفتمان دین و معنویت اسلام ناب محمدی (ص) در جهان است.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصتی شایسته است که لطیف‌ ترین علایق، مهر و وفای بی همتای یک خواهر نسبت به مقام شامخ و والای برادر خویش را نشان می دهد.

امام جمعه شهرستان چناران بیان کرد: دلیل همزمانی دهه کرامت با ولادت با سعادت امام هشتم (ع) و حضرت معصومه (س)، کرامت و بزرگواری این بزرگواران و حضور پربرکت آنان در ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: دهه کرامت هنگامه ارزشمندی برای مردمان این مرز و بوم به شمار می‌رود تا از برکات و آثار گرانبهای هجرت بزرگان دین اسلام به این سرزمین بهره مند شوند.

 تاجی تصریح کرد: تمام مفاهیم سازنده‌ در فرهنگ اسلامی در دهه کرامت تداعی می شود چرا که حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (س) کانون دعا و قرآن و نیایش است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت برگزاری حج ابراهیمی در دیدار کارگزاران حج با ایشان گفت: دشمنان و بیگانگان برای ضربه زدن به اسلام و آموزه‌های آن، اقدام به تحریف آن کرده و کوشیدند معانی حقیقی و واقعی آن‌ها را تغییر دهند. آنان تصور می‌کردند که با این حربه می‌توانند دین را به حاشیه رانده و از صحنه‌های زندگی مردم دور نگه دارند؛ این تفسیرهای ناصواب، دامن حج را نیز گرفته است.

تاجی تأکید کرد: بررسی‌های تاریخی همواره نشان می‌دهد که این فریضه الهی، از سوی سران شرک و حاکمان ظلم و جور، به سمت بی محتوایی و اکتفا نمودن به شکل ظاهری آن هدایت شده است اما با ظهور انقلاب اسلامی و احیاگری آن یگانه دوران خمینی کبیر، دیری نگذشت که نگاه‌ها به سمت و سوی این عبادت بزرگ افتاد و امام (ره) در پیام‌های خود، حج ابراهیمی را با همه ابعاد آن، تفسیر کرد.

امام جمعه چناران با اشاره به سالروز فتوای تاریخی میرزای شیرازی در لغو امتیاز توتون و تنباکو اعلام کرد: فتوای تاریخی مبنی بر تحریم توتون و تنباكو به وسیله میرزای شیرازی بزرگترین ضربه ای بود كه بر پیكر استعمار وارد کرد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی با ایجاد محیطی سالم، شاداب و بانشاط برای جوانان در عرصه‌های کار و فعالیت باعث روحیه تعاون و همکاری و مشارکت پذیری در بین جوانان و ایجاد ارتباط با روستائیان شده و در فعالیت های عمرانی و زیر بنایی با حضور گسترده و پر شور جوانان در عرصه های سازندگی تسریع شده است.

 تاجی عمده بحث در بسیج سازندگی را بحث پرکردن هدفمند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دانست و در ادامه آشنا سازی نسل سوم انقلاب با عرصه های مختلف جامعه همچون بخش کشاورزی در ابعاد مختلف از اهداف بسیج سازندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: با فعال سازی بسیج سازندگی می توانیم در مواقع بحران کشور را به راحتی اداره کنیم به خصوص توسعه ای که محور کشاورزی داشته باشد بسیار کمک کننده است.

وی ادامه داد: کشور ما زمانی می تواند خودکفا باشد که از نظر پاسخ گویی به نیازهای اولیه دچار چالش نشود و در این صورت احساس نزدیکی بین قلبهای نسل سوم با وضعیت کشور به وجود می آید در این صورت جوانان زمانی می توانند به سرنوشت کشور علاقمند باشند که با نیازها و مشکلات آشنا شوند و اگر این پیوند عاطفی بین مردم و مجموعه اجرایی کشور به وجود آید، مسئولان کشور دیگر نگرانی نخواهد داشت.

خبرنگار / ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها