سرهنگ سارانی گفت: بیش از ۱۵ عدد از ماشین آلات لجستیکی سپاه در ساعت اولیه به مناطق درگیر سیل در منطقه پیر سهراب حاشیه شهر چابهار و بخش کهیر اعزام شدند و ما توانستیم بسیاری از مسیرهای مواصلاتی و روستایی را با استفاده از این ماشین آلات لجستیکی بازگشایی کنیم.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۸۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار، اظهار کرد: بسیج سازندگی به معنای واقعی کلمه سازندگی را در نقاط محروم و آسیب‌دیده معنی کرده است چرا که امروز هر جایی که آسیبی به علت بلایای طبیعی و یا محرومیتی وجود داشته باشد اولین دستگاه مردمی که با شتاب جهت کمک به سوی مردم می‌آید بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با اشاره به محرومیت جنوب استان در خصوص زیرساخت‌ها گفت: در بخش‌های زیادی از جنوب استان نظیر شهرستان‌های چابهار و دشتیاری مشکل نبود زیرساخت‌های آب شرب به معضل جدی برای مردم منطقه تبدیل شده بود که با حضور پرقدرت بسیج سازندگی و اجرای پروژه انتقال آب بخش اعظمی از این مشکل در جنوب استان حل شده است.

وی ادامه داد: پروژه انتقال آب به مناطق روستایی که باهدف دسترسی آسان به آب شرب کلید خورده بود دسترسی بیش از ۱۶۲ روستای شهرستان دشتیاری به آب شرب را تسهیل و بیش از ۲۹۰ روستای دیگر نیز با پیشرفت این پروژه به آب شرب و سالم دسترسی پیدا خواهند کرد.
 
سارانی با اشاره به اینه پروژه هزار واحدی شهرستان چابهار یکی دیگر از اقدامات بی‌نظیر بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی است خاطرنشان کرد: تاکنون ابنیه پروژه هزار واحدی در شهرستان چابهار پیشرفت ۹۸ درصدی داشته و زیرساخت های این پروژه نیز با سرعت در حال ساخت است.

وی با اشاره به سیل اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار در اولین ساعت سیل به کمک مردم شتافته و اقدامات خوبی نیز جهت رفع مشکلات مردم سیل زده نیز انجام داده است.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار ادامه داد: بیش از ۱۵ عدد از ماشین آلات لجستیکی سپاه در ساعت اولیه به مناطق درگیر سیل در منطقه پیر سهراب حاشیه شهر چابهار و بخش کهیر اعزام شدند و ما توانستیم بسیاری از مسیرهای مواصلاتی و روستایی را با استفاده از این ماشین آلات لجستیکی بازگشایی کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه بسیاری از روستاها در ساعت اولیه سیل در محاصره آب بودند و هیچ دسترسی به خارج از روستا نداشتند تصریح کرد: حدود ۲ هزار کیسه آرد و بیش از ۲هزار بسته غذایی و معیشتی شامل برنج، روغن، آب و وعده‌های غذایی از طریق بالگرد و قایق به روستا های سیل زده ارسال شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار