خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با انجام دو اصلاحیه در تاسیسات مارون ۲ و بهره برداری رامشیر، ظرفیت تولید این شرکت ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۹۷۳۴۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، جواد تقی زاده گفت: با توجه به محدودیت‌های طراحی و عملیاتی واحد نمکزدایی رگ سفید، تولید نفت نمکی در رامشیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود. از سوی دیگر با افزایش توان تولید میدان رامشیر از مخازن آسماری و بنگستان تا ۸۵ ه ب ر از سوی اداره ارزیابی مخازن و حفر چاه‌های جدید، عملا امکان افزایش فوری تولید بدلیل نیاز به ایجاد ظرفیت فرآورشی لازم در واحد بهره برداری و ایجاد تسهیلات فرآورش نفت نمکی در رامشیر، فراهم نبود که در همین راستا انجام اصلاحیه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم انجام تعهدات تولید شرکت در سال جاری می‌گوید: پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و رایزنی با ادارات مرتبط ستادی با تکیه بر دانش و پشتکار متخصصان فنی و عملیاتی این شرکت، ابتدا ظرفیت واحد بهره برداری رامشیر با نصب یک دستگاه تفکیک گر تا ۲۰ ه ب ر افزایش داده شد.

تقی زاده ادامه داد: با انجام چندین اصلاحیه فرآورشی در واحد‌های بهره برداری رامشیر و مارون ۲، امکان ارسال نفت نمکی رامشیر به واحد نمکزدایی مارون۲ نیز فراهم و ۲۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت نمکی واحد رامشیر افزوده شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اضافه کرد: با این اقدام، علاوه بر فراهم کردن افزایش تولید و استفاده از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره وری، امکان مانور بهتر عملیاتی در راستای دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل نیز ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار