معاون عمرانی استاندار ایلام؛

نقش دهیاران در پیشگیری از آتش‌سوزی برجسته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه نقش دهیاران در پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی مراتع استان، بسیار برجسته و ویژه است، گفت: دهیاران استان باید تمامی ظرفیت‌های موجود را در این زمینه به کار بگیرند.
کد خبر: ۹۵۹۷۳۲۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید هژبری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرکل مدیریت بحران استان برگزار شد، افزود: وقوع آتش‌سوزی باتوجه‌به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب در پی بارش‌های اخیر، تهدیدی بسیار جدی برای ازبین‌رفتن مراتع و جنگل‌های استان است.

 

 وی با بیان اینکه بیشترین تأثیر وقوع آتش‌سوزی در فصل گرم سال در روستاها و مناطق عشایری و مرتعی استان است، افزود: ۳۷۸ دهیاری استان باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای کشف و رصد کانون‌های آتش‌سوزی و اطفای به‌موقع آن پای‌کار بیایند.

 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: برای پیشگیری و اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، جلسات هماهنگی با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با محوریت دهیاری‌ها برگزار، و آموزش روستاییان و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی از طریق دستگاه‌های مربوط انجام شود.

 

 هژبری با تأکید بر شناسایی نقاط مستعد آتش‌سوزی در استان، تأکید کرد: اطلاع‌رسانی و هشدار به روستاییان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغاتی روستایی و آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سایر اقلام موردنیاز در بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مناطق جنگلی در پیشگیری از آتش‌سوزی موردتوجه باشد.

 

 وی ضمن درخواست از مردم برای اطمینان از خاموش‌شدن قطعی آتش‌های برجامانده پس از اطفای حریق، گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضایی، شناسایی و برخورد جدی با عاملان مؤثر در آتش‌سوزی‌های عمدی و انسان‌ساخت انجام خواهد شد.

 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر ارزیابی وضعیت حریق استان ایلام در سال‌های گذشته تأکید کرد و گفت: پیش‌بینی راه‌های دسترسی در مناطق سخت‌گذر و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در آتش‌سوزی در مواقع بحرانی به نیروهای مردمی و سازمان‌ها جهت کنترل و خاموش‌کردن آتش کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار