مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) تصریح کرد: تقویت گوهر حیاء در جامعه، لازمه تحقق زیست عفیفانه است.
کد خبر: ۹۵۹۷۱۲۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، با بیان این که زندگانی نورانی بزرگانی همچون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) بهترین الگوی فراروی زنان و دختران ما در راستای زیست عفیفانه است، اظهار داشت: باید توجه داشت که زیست عفیفانه تنها منحصر به زنان نیست بلکه مردان را نیز شامل می شود اما تجلی این مساله به جهت لزوم رعافت عفاف و حجاب در زنان و دختران جامعه ما مشهودتر است.
وی افزود: زیست عفیفانه در یک فرآیند رشدی و تربیتی به دست می آید و لذا ما باید با تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و اعتقادی نسبت به این مساله در پی اصلاح سبک زندگی مطابق با آموزه های ناب اسلامی باشیم.
حجت‌الاسلام امیرزاده گفت: زیست عفیفانه بدین معناست که هر کسی برای خود یک چارچوب رفتاری و نوعی سیستم خودکنترلی قائل باشد و طبعاً تحقق این مهم به شکل حداکثری در سایه تقوامداری و معنویت گرایی اصیل حاصل می شود.
مسئول نمایندگی ولی فقه در لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به این که حدود ۳۴۵ آیه قرآن به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به مساله حیا و عفاف اشاره دارد، ابراز داشت: آیات نورانی قرآن و کلام گهربار ائمه اطهار(ع) بهترین و کامل ترین منبع برای تدوین و معرفی سبک زندگی عفیفانه است که در این سبک زندگی هم به نیازهای فطری و غریزی بشر به شکل صحیح پاسخ داده می شود و هم زمینه رشد و تعالی معنوی او در همین دنیا فراهم می شود تا انسان در آخرت هم سعادتمند باشد.
وی خاطرنشان کرد: مهم ترین راهبرد عفاف از منظر قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع)، حفظ و تقویت گوهر حیاء در جامعه اسلامی است کما این که گفته شده کسی که حیاء ندارد گویا اصلاً دین ندارد.
حجت الاسلام امیرزاده بیان داشت: باید در راستای احیای حیا در جامعه از همه ابزارهای تبیینی و تبلیغی و فرهنگی که در اختیار داریم از جمله صداوسیما، فضای مجازی، نهادها و تشکل های فرهنگی و ظرفیت های هنری نهایت استفاده را بکنیم و در این راستا با اعتقاد راسخ و روحیه جهادی وارد عمل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات