فرمانده حوزه مقاومت بسیج فاطمه بنت اسد ناحیه بسیج سپاه زابل گفت: حفظ حجاب تدبیر خالق هستی برای پاسداری و نگهبانی عفاف بوده و به رشد عواطف و عشق در وجود آدمی و تحکیم روابط خانوادگی کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۶۲۶۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، خدیجه بستانی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج فاطمه بنت اسد شهرستان زابل بیان کرد: شهید آیت الله مطهری برای انسان ها سه محیط فردی، خانوادگی و اجتماعی قرار می دهد، پس از آن می فرمایند حجاب در محیط فردی برای مرد ایجاد آرامش روانی می کند، در متن روایات و براساس آیات کریمه، مرد با حفظ حریم نگاه خودش باعث می شود روانش آرامش پیدا کند و در محیط فردی یک مرد غیر از حفظ حجاب آن را به این سمت سوق نمی دهد که آرامش روانی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: شهید مطهری می فرمایند حجاب چه برای مرد و چه برای زن، استحکام روابط خانوادگی است، آن مردی که بتواند خانواده اش را حفظ کند و در خانه اش امنیت را برقرار کند؛افراد آن خانواده به جای دیگر پناه نمی برند، به همین سبب کسانی که بیرون از خانه تسلیم می شوند یا لذت را بیرون از خانه خودشان تجربه می کنند، به طور معمول بنیان خانواده این افراد دچار تزلزل است.

بستانی ادامه داد: در مجموعه در فضای اجتماعی که امروز نقش حجاب در آن پر رنگ تر است، شهید مطهری مباحث بسیاری را در این رابطه دارند و می گویند؛ حجاب در محیط اجتماعی حفظ ارزش های اخلاقی است، مثل عفت و حیا که یکی از ارزش های اخلاقی شمرده می شود.

وی افزود: به عقیده من جا دارد که مبلغان و آقایان روحانی این موضوع را برمحوریت موضوعات منبر خودشان قرار بدهند. شاید یکی از راه ها این باشد که آقایان در دهه اول محرم راجع به آن صحبت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار