معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل ایلام گفت: طی سال گذشته ۴۵ هزار و ۹۰۵ فقره پرونده قضایی باهمت و تلاش همکاران در مجموعه شوراهای حل اختلاف ایلام، رسیدگی و مختومه شده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۴۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،جبار سپهری اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف در راستای تحقق اهداف قوه قضاییه و اجرای عدالت، نقش به سزایی در صلح و سازش میان مردم دارند.

 

 معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل ایلام افزود: در یک سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۹۱ فقره پرونده قضایی به شعب معاونت حل اختلاف ایلام وارد شده است.

 

 وی تصریح کرد: طی این مدت ۴۵ هزار و ۹۰۵ فقره پرونده قضایی باهمت و تلاش همکاران در مجموعه شوراهای حل اختلاف ایلام، رسیدگی و مختومه شده است.

 

 

 

 سپهری خاطرنشان کرد: از تعداد کل پرونده‌های مختومه شده با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف ایلام در سال گذشته در مجموع ۹ هزار و ۲۴۱ پرونده قضایی با صلح و سازش به پایان رسیده است.

 

 معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل ایلام بیان کرد: همچنین از کل پرونده‌های مختومه شده، هفت هزار و ۸۹۸ فقره پرونده با مصالحه حقوقی، سه هزار و ۴۴۲ فقره پرونده نیز با مصالحه کیفری و یک هزار و ۳۲۰ فقره پرونده با عدم صلاحیت مختومه شده است.

 

 وی ابراز کرد: طی یک سال گذشته، مصالحه در پرونده‌های قضایی ورودی به شوراهای حل اختلاف ایلام ۴۲ درصد رشد داشته است.

 

 شورای حل اختلاف یکی از نهادهایی است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند و در ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ با ادغام مرکز داوری به مرکز توسعه حل اختلاف کشور تغییر نام داده است.

ارسال نظرات