در نشست شورای شهر اراک مطرح شد؛

هدفگذاری بودجه ۶ هزار میلیاردی شهرداری اراک/ خرید ۱۸۰۰ سطل زباله مکانیزه برای شهر

رئیس شورای ششم شهر اراک گفت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۱۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ داوود قربانی رئیس شورای ششم شهر اراک ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها به تشریح اقدامات شورای ششم پرداخت و گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی خرید ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و برقی و ورود به ناوگان حمل و نقل بخشی از اقدامات این شورا بوده است.

وی به اجرای طرح منطقه گردشگری نورالشهدا اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های فراهم شده و به زودی در این منطقه انواع بازی‌های هیجانی و پرمخاطب راه‌اندازی و به مکان‌ تفریحی مناسب برای حضور خانواده‌ها تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامی اراک ایجاد و راه‌اندازی پارک آبی را از دیگر اقدامات مورد پیگیری اعضای این شورا مطرح و تصریح کرد: ایجاد فرهنگسراها در مناطق مختلف اراک از دیگر پیگیری‌های این دوره شورا است. همچنین ایجاد بیش از ۱۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف اراک بخش دیگری از اقدامات این شورا است.

قربانی با بیان اینکه بودجه نویسی این دوره از شورای شهر اراک قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نیست، گفت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده است.

عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک هم در این نشست گفت: شورای ششم برنامه محور بود و از انجام فعالیت سلیقه‌ای اجتناب کرد و بر اساس برنامه امور شهری را پیگیری می‌کند.

وی ایجاد مثلث حسابرسی و حسابداری در مجموعه شهرداری اراک را اقدام ارزشمند و ماندگار این دوره از شورای شهر دانست و افزود: در کنار ایجاد این مثلث، اداره حسابرسی داخلی نیز احیا و فعال شد و به این ترتیب از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: قبل از فعالیت این دوره از شورا ۶۰۰ سند به نام شهرداری ثبت شده بود و حال با مجموع پیگیری‌های انجام شده، سه‌هزار و ۸۰۰ سند به ثبت رسیده است.

خسروانی به اقدامات انجام شده در حوزه ناوگان عمرانی اشاره کرد و گفت:  ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شهرداری در سال نخست فعالیت این دوره خریداری شد، سال گذشته سه‌هزار میلیارد ریال و امسال یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری در نظر گرفته شد.

سخنگوی شورای شهر اراک تصریح کرد: طبق مصوبه این دوره از شورای اسلامی شهر اراک، درآمد حاصل از عوارض آلایندگی باید به صورت مشخص صرفا در بخش محیط زیست هزینه شود و شهرداری نمی‌تواند در بخش حقوق، هزینه و دیگر موارد از این بودجه استفاده کند.

خسروانی ادامه داد: خریداری یک‌هزار و ۸۰۰ سطل زباله مکانیزه، اتمام مطالعه مدیریت پسماند اراک، لایروبی قنات‌ها، رسیدگی به وضعیت کشتارگاه صنعتی اراک با در نظر گرفتن اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریالی و خریداری دستگاه پیش‌سردکن و... از دیگر اقدامات محیط زیستی شورای اسلامی شهر اراک در این دوره است.

پیمان عین‌القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: این دوره از شورا نگاه ویژه به توسعه نشاط اجتماعی و ایجاد بستر مناسب در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد پارک‌های تخصصی ورزشی، منطقه گردشگری نورالشهدا، راه‌اندازی پارک‎‌های شطرنج، دوچرخه سواری، زمین ساحلی و فوتبال ساحلی، راه‌اندازی اولین زورخانه با استانداردهای ملی و ایجاد پنج زمین بازی در نورالشهدا از دیگر اقدامات ورزشی تفریحی این دوره از شورا است که در حال انجام یا راه‌اندازی است.

میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست در خصوص ساختمان‌های ناایمن، گفت: ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده از جمله مرکز تجاری اسلامی، فردوسی و طلا از جمله مواردی هستند که نیاز به ایمن‌سازی دارند که این موارد توسط اعضا از دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری استف همچنین و در کنار این موارد برخی از ساختمان‌های در حال ساخت نیز ایمنی مورد نیاز را رعایت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات