در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند مطرح شد؛

تامین آب ۵ هزار و ۲۰۰ روستا در دولت سیزدهم/ اجرای طرح جهاد آب‌رسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در ۵ هزار و ۲۰۰ روستا اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۵۹۵۹۸۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ هاشم امینی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور پیش از ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهر شازند، گفت: پروژه‌های حوزه آب‌رسانی در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب سالم و بهداشتی و مدیریت فاضلاب را بر عهده دارد، افزود: برنامه‌های پیشنهادی صنعت آب و فاضلاب به دولت در حوزه تامین زیرساخت‌های توسعه پایدار در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه است که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند.

امینی یکی از این پروژه‌ها را تصفیه خانه فاضلاب شازند عنوان کرد و گفت: ۲۵ پروژه در دولت سیزدهم برای آبرسانی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسیده است و مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شازند و آستانه که ۱۰ روستا از مزایای آن بهرمند می‌شوند یکی از این پروژه‌هاست.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:امروز در دنیا نگاه به فاضلاب و پساب تغییر کرده و پساب، یکی از ظرفیت‌های منابع آبی برای به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد می‌شود.

امینی در خصوص جهاد آبرسانی نیز گفت: تامین پایدار کمی و کیفی آب مناطق روستایی در قالب جهاد آبرسانی در قالب برنامه‌ای به دولت ارائه شد و برای آبرسانی پایدار ۱۰ هزار روستا هدف‌گذاری شده که طی دو سال گذشته این طرح در ۵ هزار و ۲۰۰ روستا اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

اجرای طرح جهاد آب‌رسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این آئین گفت: بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان مربوط به حوزه آبرسانی است؛ طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی در استان مرکزی در دو فاز ۶۷ و ۱۳۱ روستا اجرایی شده که بخش قابل توجهی از آن در شهرستان شازند است.

وی افزود: انتقال طرح آبرسانی سهم ساوه از سدکوچری از دیگر طرح‌های ملی در دست اجرا توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی است. همچنین طرح انتقال آب به تفرش نیز در حال تکمیل بوده و بزودی با حضور مقامات عالی کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

مخلص‌الائمه تامین آب شرب مردم را به عنوان مهمترین موضوع رفاهی در دولت دانست و افزود: اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به ساوه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی تفرش، سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازچرخانی پساب، ۱۳۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شازند بخشی از اعتبارات قابل توجه دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار