خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تربیت نسل فرهیخته، آرمانی، قرآنی و انسان توانمند به دست معلمان است و باید بدانیم هر کس فرزندان ما را تسخیر کند آینده از آن اوست و تربیت و مدرسه نقطه سقل برنامه ریزی دشمن است.
کد خبر: ۹۵۹۵۷۰۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷

تکریم معلم تکریم فضیلت هاست/مهمترین شریک راهبردی تعلیم و تربیت خانواده/تربیت و مدرسه نقطه سقل برنامه ریزی دشمنبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدجمال وزیری محبوب مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در همایش تجلیل و پاسداشت از مقام علم و عالم که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در تالار پورسینا دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش و تبریک ایام نکوداشت مقام معلم، با اشاره به بیانات رهبری انقلاب در جمع معلمان در سال گذشته داشته، اظهار کرد: رهبری انقلاب همه ویژگی‌های معلمی را در شهید مطهری متبلور دانسته و توصیه به خواندن آثار شهید مطهری فرمودند.
وی افزود: تاکنون ۷۲ اثر از شهید مطهری چاپ شده است و توصیه به خواندن و بیان آن برای دانش آموزان در کلاس‌های درس و ورود به اندیشه‌های شهید مطهری را حتماً انجام دهید.
وزیری با بیان اینکه رهبر انقلاب معلمان را سربازان گمنام و افسران سپاه پیشرفت نامیدند، اظهار کرد: کوچک انگاری دستگاه پهن پیکر آموزش و پرورش خطای راهبردی است و هزینه و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش امکان عبور از توطئه‌های دشمن را ممکن می‌سازد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان شهید مطهری را شاگرد شایسته برای مکتب امام راحل عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) مکتب تربیتی را به یادگار گذاشت که برای اعصار مختلف حرف برای گفتن دارد و این مهم تبدیل به مکتب شهید مطهری و بعد مکتب شهید سلیمانی شد که شاگردان شهید سلیمانی شهید حججی‌ها شدند و این خط ادامه دارد.
وی با اشاره به تحلیل دشمنان از دو بال شهادت و ولایت در مکتب اسلامی، گفت: اگر این دو بال زده شود این مکتب ساقط می‌شود و باید به کمک این دو بال مکتب تربیتی شهید مطهری و مکتب حماسه ساز شهید سلیمانی، آرمان‌ها رهبری انقلاب را جامع عمل بپوشیم.
وزیری با تاکید بر اینکه آثار شهید مطهری زبان روان و پرمغز دارد و برای آینده دانش آموزان ما آبشخور فکری است، گفت: شهید مطهری مرزبان هوشیار و وظیفه شناس دیندار و معتقد بود.
وی تصریح کرد: معلم ماندگارترین واژه علم آموزی در اعصار تاریخ است و مهمترین عنصر در نهاد حاکمیتی آموزش و پرورش معلم است و بر ماست تکریم معلم که تکریم فضیلت هاست و با این عمل همه جامعه را تکریم کردیم و ایران قوی با تکریم فضیلت‌های معلم محقق می‌شود.
وی ادامه داد: تربیت نسل فرهیخته، آرمانی، قرآنی و انسان توانمند به دست معلمان است و باید بدانیم هر کس فرزندان ما را تسخیر کند آینده از آن اوست و تربیت و مدرسه نقطه سقل برنامه ریزی دشمن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ما معلمان معتقد هستیم نجات دانش آموز نجات جهان و دفتر ظرفیت‌های مختلف انسانی است، گفت: باید از مدرک گرایی به انسانیت گرایی برسانیم و رفتار معلم باید رفتار باغبانانه باشد و مدرسه داری به سمت خردورزی رفته و باید به سمت حکمت حرکت و در مکتب اسلام حکیم باید تربیت کنیم.
وی اضافه کرد: باید از آموزش صفر خارج شویم و به سمت مهارت ورزی و کارآفرینی برویم و سیستم آموزشی زنده یعنی علم نافع آموزش دهیم و بهترین مفاهیم را در کمترین زمان منتقل کنیم.
وزیری با تاکید بر اینکه نظام آموزشی غرب دنبال هتلی کردن مدرسه و تربیت کاریکاتوری و نقش پدر و مادر را در حد مهمانداری است، گفت: مهمترین شریک راهبردی تعلیم و تربیت خانواده است و باید از تربیت هتلی خارج شویم و دانش آموز باید با چالش هم در خانواده و هم مدرسه روبرو شود و باید دانش آموز بپرسد و در کلاس طراح مسأله باشیم.
وی تاکید کرد: دانش آموزان بزرگترین و پربازده‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه اقتصادی کشور هستند و غنی سازی دانش آموزان از غنی سازی اورانیوم مهمتر و دقیق‌تر است و باید در باغ اندیشه دانش آموزان را شکوفا کنیم و رسالت ما شکفتن و شکافتن است.
وزیری در جمع مدیران و معلمان مدارس شاهرود تصریح کرد: هر مدرسه‌ای که بتواند زیرساخت زمین چمن مصنوعی را فراهم کند به حساب مدرسه، ۲۵۰ میلیون تومان واریز خواهد شد و تاکنون ۱۴ آموزشگاه این اقدام را انجام داده اند و توسعه هنرستان‌های جوار صنعت و معدن و دانشگاه در شهرستان‌ها و مناطق مورد تاکید است.
وی با اشاره به اجرای بزرگترین مجموعه ورزشی دانش آموزی استان با جذب اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در سفر استانی ریاست جمهوری، افزود: بدهکاری‌ها به معلمان واریز شده و موارد کمی هم مانده واریز می‌شود و حق ماموریت سال ۱۴۰۲ پرداخت شده و همینطور به قبل تا سال ۱۳۹۱ پرداخت خواهد شد.
وزیری با اشاره به بزرگترین آزمون استخدام و جذب ۷۲ هزار معلم و ۴۷ هزار نیروی خدماتی در تابستان سال‌جاری گفت: سال تحصیلی امسال از مرداد ماه یا سازماندهی معلمان و مدیران در مدارس آغاز می‌شود.
وی از اخذ مجوز دهکده المپیک در استان نیز خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها