خبرهای داغ:
ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر طی پیامی ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) ، هفته عقیدتی سیاسی درسپاه و بسیج و روزمعلّم را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۵۹۵۴۸۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج ازخمینی شهر ،جوادفصیحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر طی پیامی ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) ، هفته عقیدتی سیاسی درسپاه و بسیج و روزمعلّم را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:


《بسم الله الرحمن الرحیم》

 حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی‌علیه)در تجلیل از جایگاه رفیع معلّم وتوصیف این مقام والا می‌فرمایند: «معلّمی شغل انبیاست ، انبیاء هم معلّم بشر هستند» و از منظر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز «مقام معلّم هر چه بالا برود، مقام تعلیم و تربیت در جامعه بالا رفته است».

سالروز معراج استاد شهید، علامه مطهری را روز معلم نامیدند، چون ترسیم طرحی از اراده، ایمان ،اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی مااست. شهید مطهری(ره)یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کردوهنوز نیز خیر و برکت آثارایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری است و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار می باشد.

روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست و در مقام پاسداشت از تلاش های معلمان سخنی بالاتر و زیباتر از کلام مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نمی توان یافت که فرمود: «کسی که به من یک حرف بیاموزد، مرا بنده خود کرده است.» البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

معلم، استاد و مربی باید خویش را وقف سیر تکاملی انسان‌ها نماید و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد،علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که درادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را درادای رسالت معلمی تقدیم نمود.

فلسفه و رمز نام گذاری این روز به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه وبسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد ولایتمدار است زیرا رسالت مربیان و معلمان خصوصاً در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش‌های خود و چه با انگیزه‌های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم خدمت همه معلمان، اساتید و مربیان از زحمات و تلاش های مخلصانه شما تقدیر و تشکر کرده و توفیقات روز افزون شما را در انجام رسالت خطیر تعلیم و تربیت در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و پیروی از تدابیر امام خامنه ای (مد ظله العالی) از خداوند متعال مسئلت داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار